• blommor80

Skelleftebrudar 2011

Hej på er! Får man vara med i denna tråd och stöta och blöta lite. Vi gifter oss den 9 juli i Skellefteå :)

• blommor80

Tack J och J och vad kul med samma datum, vart var det ni skulle vigas?

Vi ska vigas i kapellet på stiftsgården och ha festen på Nyhamnsgården.
    Buffé catrar vi från food, ev gör vi lite själva. Tårtan alt cupcakes bakar jag själv.
    Blommor gör min moster.
    Klänningen är inhandlad, kostymen på plats.

Så jag känner mig rätt lugn ännu, men det är ju en massa småsaker som måste fixas och beslutas....tex den lilla pettitessen vilka ska bjudas?? Flört

Däremot har jag inte påbörjat papperspysslet än, det ligger i en låda, när skickar man ut inbjudningarna? 

Roligt eller kanske tråkigt att ni känner så att era sambosar inte hjälper till, det kanske är något manligt för det är samma sak här Glad 

Ska bli kul att följa allas planering och kanske få lite tips! 

• blommor80
    linnis83 skrev 2011-02-19 14:24:07 följande:
    Hade en otroligt effektiv planeringsdag igår! Kom till stan vid 10, då åkte vi raka vägen till Nyhamnsgården och mätte och fotade och grejade, så nu känns det som att vi har kläm på lokalen. Tror att det blir bra som vi har tänkt.

Sen lunchmöte med cateringfirman, kändes också jättebra!
    Vi kommer att ha 3 rätters middag med tallriksservering. Krävs ju mer serveringspersonal och blir mer jobb för de som fixar maten, men känns ändå lyxigare att ha det så tycker jag.

Sen fick jag tips om en florist som vi hälsade på efter det, så nu har jag i princip bestämt buketten oxå. = )

Min mamma ska göra tårtor, princesstårtor på ställning med vit marsipan är det tänkt. Ska ha rosor i buketten så blir nog det som dekoration på tårtorna oxå. Har kikat på kakbruken.se faktiskt. Fanns mycket fint, men just rosorna blev jag inte så förtjust i tror jag... men man kanske kan kontakta dem och få saker gjorda efter egna önskemål.
    Har nåt minne av att Godisvågen har sålt marsipanrosor och sånt förut, nån som vet om de fortfarande gör det?

J och J: Var ska ni ha festen nånstans?
    Får man vara näsvis och fråga om måttena på Nyhamnsgården?? Vi ska också vara där, hade tänkt ringa och kolla om vi kunde låna nyckeln och åka förbi och mäta lokalen och kolla hur långa bordena är.
    Skön känsla när man känner att något är "bortgjort" och kan läggas i högen färdigt! :)
  • blommor80
    linnis83 skrev 2011-03-07 15:23:58 följande:
    Det finns 12 st bord som står utställda i lokalen som är 50x120 cm. Dessa står placerade 2 st mittemot varandra, oc då ryms det 4 st vid varje "par" av borden.
    I förrådet finns 14 st bord som är 80x180 cm samt 6 st stora bord som vi inte kom åt att mäta. Längden är uppskattningsvis 230 cm, bredden kanske 80-100 cm.
    Stolar finns drygt 100 st.
    Den större salen (närmare entrén) mäter 10,5 m på längden och 7,4 cm på bredden. Den mindre är 7,3 m lång och 6,75 m bred. Där skjutdörren mellan salarna går är det smalare, 5,6 m om dörren är helt uppskjuten.

Kikade in i din bakblogg lite snabbt och såg dina fina dekorationsblommor. = ) Hur knepigt är det att lyckas med sånt om man har noll erfarenhet och inte är särskilt konstnärlig...? = )
    Tack snälla för siffrorna, vilket lyx!! När vi var dit i somras fanns det inga bord alls framme och de som var inlåsta fick vi inte upp dörren till :( Men nu har jag ju fått veta och behöver inte dit och mäta själv =)

Blommorna...ja det beror på vilka blommor du menar =) Några av dem gör man enkelt genom att trycka ut dem med en utstickare och sedan pressa i en silikonform.
    Hör av dig om du funderar mer på blommorna, du kan ju skicka ett mail, adressen finns på bloggen =) 
Svar på tråden Skelleftebrudar 2011