Senilia skrev 2010-11-12 11:32:11 följande:
Vi gifte oss i Augusti och ska skicka ut tackkorten som julkort nu i december. En bild på oss med ett tack och sen ett litet god jul och gott nytt år.. Våra vänner väntande ett helt år med sina kort - och skrev något om att "Nu har det gått ett år och allt funkar fint. Ni får inte tillbaka presenterna".. Haha. Som vi skrattade när vi fick det..=)
Kul att det finns nån som inte totalsågar idéen om att skicka tackkort som julkort, tackkort som tackkort lixom. Kul grej era vänner gjorde! hehe Vet du om de väntade medvetet med att skicka ut korten eller om det bara blev så och att de då skämtade till det? :)
Vi gifte oss i Augusti och ska skicka ut tackkorten som julkort nu i december. En bild på oss med ett tack och sen ett litet god jul och gott nytt år.. Våra vänner väntande ett helt år med sina kort - och skrev något om att "Nu har det gått ett år och allt funkar fint. Ni får inte tillbaka presenterna".. Haha. Som vi skrattade när vi fick det..=)
Kul att det finns nån som inte totalsågar idéen om att skicka tackkort som julkort, tackkort som tackkort lixom. Kul grej era vänner gjorde! hehe Vet du om de väntade medvetet med att skicka ut korten eller om det bara blev så och att de då skämtade till det? :)
lmcl skrev 2010-11-12 12:46:28 följande:
Ribbing löser frågan som vanligt:
www.dn.se/blogg/eti kettfragan/2010/05/31/tid-for-brudp arstack-7405 Inom tre månader alltså. Och jag tycker inte att det är girigt att vänta sig ett tackkort - brudparet tackar ju inte för att folk varit på bröllopet, utan för presenter och uppvaktning. Att förvänta sig presenter utan att ens bemöda sig om att skicka tackkort däremot, då kan vi snacka girigt...
Vadå så att genom att komma på bröllopet uppvaktar man inte paret eller? Förstår inte skillnaden. Jag antar att du skickar ut tackkort varje gång du fyllt år eller det varit jul eller liknande och du fått presenter? Vem har sagt att vi förväntade oss presenter? Har aldrig förväntat oss presenter. När folk frågade vad vi önskade oss så sa vi ingenting, bara att de skulle komma på bröllopet och dela vår dag med oss
lmcl skrev 2010-11-12 12:46:28 följande:
Ribbing löser frågan som vanligt:
www.dn.se/blogg/eti kettfragan/2010/05/31/tid-for-brudp arstack-7405 Inom tre månader alltså. Och jag tycker inte att det är girigt att vänta sig ett tackkort - brudparet tackar ju inte för att folk varit på bröllopet, utan för presenter och uppvaktning. Att förvänta sig presenter utan att ens bemöda sig om att skicka tackkort däremot, då kan vi snacka girigt...
Vadå så att genom att komma på bröllopet uppvaktar man inte paret eller? Förstår inte skillnaden. Jag antar att du skickar ut tackkort varje gång du fyllt år eller det varit jul eller liknande och du fått presenter? Vem har sagt att vi förväntade oss presenter? Har aldrig förväntat oss presenter. När folk frågade vad vi önskade oss så sa vi ingenting, bara att de skulle komma på bröllopet och dela vår dag med oss.
passionsblomman skrev 2010-11-10 19:58:31 följande:
Och jo, jag tycker att även då man valt riktigt många gäster, så bör man försöka hinna hälsa på alla. Faktiskt. Jag pratar inte om långa samtal, utan ett personligt "hej vad roligt att se dig, har du trevligt?"
. Tycker inte att "Hej vad roligt att se dig, har du trevligt?" är särskilt personligt när man säger i princip exakt samma sak till alla då bara för att hinna med alla... Då föredrar jag innerligt prat med de man hinner med. För oss är hela festen med dans, ögonkontakt, leenden mm ett bra sätt att visa uppskattning även om man inte hinner prata med varenda person... Men vi är väl otrevliga eller nåt liknande för att vi gör på ett annorlunda och anpassat sätt...