Inlägg från: MondayMorning |Visa alla inlägg
  • MondayMorning

4e juni 2011

Hejsan det är tittski här igen för er som kommer ihåg mig =0) Säger hej igen under nytt nick och frågar såklart hur de går för er?? =0)

• MondayMorning
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-23 16:34:50 följande:
    Vi har osa 15/4 men vet redan nu vilka som kommer. Mina bröllopsnerver har stillat ner sig lite, puh
    Nu när vi har alla möten inbokade så känns som att vi har koll
    Det vi har kvar är:
    Vigselsamtal med prästen+öva i kyrkan
    Möte med floristen (men vi har bestämt vilka blommor som ska ingå i buketten...buketten är "klar" i mitt huvud om ni fattar? )
    Godkänan tårtan...vi hämtar provtårtan hos konditorn på lördag....då ska vi ge tummen upp eller tummen ner...men hallonmousse,passionsmosse och jordgubbar låter väl inte så tokigt va?
    Provningar på klänningen hos sömmerskan -2 provningar kvar, varav en är på lördag
    Besök hos frissan - hon ska sätta löshår och göra provuppsättning och så ska hon klippa det en gång till innan...så 3 besök hos frissan blir det
    Göra naglar (typ en vecka innan bröllopet)
    Beställa vigselprogram,festprogram och placeringskort
    Mannens kläder
    Gå in skorna

Jag är så förväntansfull, längtar till 4/6!
    Oj vad tårtan lät god, nått helt otroligt god =0) Jag har funderat på de där med frissan, tänkte gå klippa mig innan, men hur långt innan ska man klippa sig och fixa naglarna...??  
    vad ska din gubba ha för kläder? =)
  • MondayMorning
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-23 19:49:37 följande:
    Jag ska klippa mig ungefär en månad innan och ska göra slingor också, därefter beställer frissan löshåret (extensions) och nån vecka efter klippningen sätter hon i läshåret och gör en provuppsättning nån vecka efter det. Hon vill klippa och slinga en månad innan så håret är i hyfsat bra kondition och samtidigt ska vi hinna sätta extensions och jag ska, "känna in håret" som hon säger, och så ska vi hinna göra provuppsättning (så vi båda vet exakt hur jag vill ha det på dagen D)...Jag har inte haft extensions förut och har inte haft riktigt långt hår (alltså hår längre än ner till armhålan)...sedan jag var liten, så jag behöver nog vänja mig lite vid längden....Naglarna gör samma tjej en vecka innan. Jag ska ha röda naglar och då är det bra om dom är ganska nygjorda (så det inte syns nån skarv mellan mina egna och de fejkade naglarna) men att man ändå haft dom ett par dagar så man vänjer sig, det tar alltid nån dag eller två innan man vänjer sig, även om man har korta naglar. Jag brukar göra naglar ibland så jag är hyfsat van men jag vill "känna in" naglarna ett par dagar innan i alla fall.
    Gubben ska ha kostym och din blivande?
    Får nog ta och boka tid till håret kanske...kan ju alltid höra med dom, om vad dom tycker =0) Men jag tänkte ett par veckor innan kanske..? just att då hinner man känna in sig och så =0) vet ju inte ens hur jag ska ha mitt hår än... kan aldrig bestämma mig =0S samma med sminket... =0/  han har inte bestämmt sig 100 än..men tror de blir jeans, skjorta, slips kanske väst bara...
  • MondayMorning
    impegno di nozze skrev 2011-03-23 21:07:58 följande:
    Hej på er!
    Det verkar som om det händer saker här, spännande! Jag har inte tid att följa tråden så noga, det är fullt upp ändå. Vi har o.s.a den 4:e april och det känns väldigt bra att vi satte ett tidigt datum för det. Annars känns det som om läget är under kontroll. Min sambo och jag var och provsmakade tårtor förra veckan och efter det blev det verkligen påtagligt att det är så nära nu. Och jag trodde inte att provsmakning och tårtkonsultation skulle vara så mysigt :) 

I går hade jag samtal med vår fotograf och vi kom överrens om att han ska följa oss i tre dagar! Eftermiddag och kväll innan bröllopet, bröllopsdagen och på morgonen efter. Det blir som en berättelse med alla bilder och vi  kommer fota med olika "grupperingar" av människor som står oss nära.
    Dessutom ska de filma, det var inget jag tänkt på innan. Hur gör ni, kommer ni låta filma vigseln? 

Allt är bokat och klart för min del! Min sambo däremot har inte mer än börjat fundera över sina kläder. Men det där måste väl han sköta. Har era män fixat sina kläder för bröllopsdagen än? Och vad ska de ha på sig? 
    Vi kommer inte filma något, vi kommer ta en del kort mm såklart..men de är vänner som kommer ta kort bara =0) 

Han vet ca vad han ska ha på sig han ska göra en skjorta på http://tailorstore.se/ sen blir de nog en väst, slips och jeans..då vi gifter oss på en skitig mc träff.. =0) 
  • MondayMorning
    Semlorna skrev 2011-03-25 15:52:03 följande:
    Själv börjar jag känna mig smått nervös nu. Snart är det två månader kvar! Ringen skulle jag fått i onsdags men det hade blivit något missförstånd så den var inte fixat. Förhoppningsvis får vi den hitskickad i början på nästa vecka för jag var rätt grinig på dom efter att ha åkt 4 mil enkel resa i onödan. Hur som sitter jag och planerar in möten med florist, präst (vi har äntligen fått ett besked om vem det troligtvis blir och hon är isf i tjänst så vi kan boka in ett möte i påsk!) och så ska jag sätta mig ner och få ordning på menyn. 

Åh, det är så roooligt!
    Isåg igår att de nästan bara är två månader kvar..och jag inte bestämmt nått om hur jag själv ska se ut..varit så upptagen med allt annat *haha* jag ska hämta min ring i veckan äntligen!! =0D
  • MondayMorning
    Semlorna skrev 2011-03-25 16:30:16 följande:
    Spännande att få ringen. Hoppas vi båda blir nöjda! Hm, jag klurar också lite på hur jag ska se ut. Klänningen har jag men resten då? Har du nån idé om hur du vill se ut?
    gud vad skönt att inte alla har klart för sig hur de ska se ut...!! känns som om alla haft de klart den de föddes typ *haha* Jag kommer nog ha väldigt lätt sminkning, då jag är rätt praktsk av mig med tanke på om de är varmt sen dansa hela natten och jag är en väldigt rund flicka med,,så blir ganska lätt varm..sen är min klänning väldigt enkel och stilren...håret vet jag inte..inte alls...
  • MondayMorning

har lagt upp en album här på BT nu om ni är nyfikna =0)

• MondayMorning

inloggade medlemar ska kunna se de..=0S

• MondayMorning

Värmland: Kan du inte ha en klänning som är både vit och ex svart el någon färg du gillar?? kan va riktigt snyggt =0)) 

Nalinie: Låter konstigt att dom inte kan leverera färska tårtor..?? Då skulle jag tagit de du skrev som ligger närmare helt klart =0) 

Svar på tråden 4e juni 2011