MrsT2011 skrev 2011-04-05 07:10:40 följande:
Har medvetet försökt undvika att greja för mycket själva. Festvåningen står för mat & dryck, trubaduren tar med sig all musik etc etc. Men vid vigselsamtalet blev jag stressad över vigseln, finns en massa detaljer där som jag inte tänkt på... Och i stort sett allt pyssel är kvar. Ska sy två tygblommor till klänningen, de blommor som följde med vid köpet var fula och det ser tråkigt ut utan blommor. Sedan är jag van vid att scrappa egna kort och har därför valt att göra egna trycksaker. 40 vigselprogram och 35 festprogram är inte ens påbörjade, endast placeringskorten är klara. Inga dekorationer till dukningen är inhandlade heller.
Vet inte hur mycket ni andra har kvar, jag kanske borde vara lugn....? För mig känns det skitmycket. Allt ska ju stämmas av med folk också, provuppsättning hos frissan, detaljplanering med fotografen etc etc.
Jag har kvar som jag vet;
festprogram och de ska jag göra själv,
montera ihop favorboxar jag har köpt de som är som en stol så det sitter även placeringskort på de
Inköp av ögonskugga
Provfotografering med vår fotograf
Kläder till min blivande man
Bordsplacering men det får bli när jag vet vilka som kommer
Beställa tårtan och brudbuketten
Vi ärockså på ett ställe som står för allt och vi sparar nog mycket jobb på det, jag kommer dock att vara med på dukningen för jag vill få in våra färger mer så jag har köpt rosa löpare och creme färgade rosblad, de står för enklare blomsterarrangemang.
Det här är som det känns att det ser ut nu, säkert flera saker jag glömt
Hur står det i era vigselprogram?? Jag har aldrig varit på ett bröllop så det känns som att jag inte vet någonting!