Inlägg från: BomBom |Visa alla inlägg
  • BomBom

4e juni 2011

Jag hänger på här!

Vi har nu äntligen bokat lokal i alla fall även om cermoniplatsen fortfarande är lite osäker.

Klänning sprang jag på en på fyndavdelningen när jag egentligen bara var i butiken för att reka lite modeller.. Ska bara sys in en del men det får vänta till det börjar närma sig..

Frisyr är typ bestämt men inte bokat riktigt med vem än.. Är lite känsligt då den jag vill ska göra håret jobbar hos min pappas sambo (som alltså äger salongen och kanske hellre vill att jag frågar henne) så jag har inte riktigt kommit på hur jag ska lägga fram det än.. Men det löser sig nog..

I övrigt är inte så mycket klart än.. Vad alla andra verkar ha koll på läget! ;-S Sitter för fullt med inbjudningarna nu.. Phu, det roligaste enligt mig men det tar även mycket tid.. Har i alla fall bestämt mig för designen nu..

Nån som har nåt tips på hur man får igång den blivande mannen att engagera sig lite??

• BomBom

Första provdukningen gjord nu men jag skulle gärna behöva lite feedback på den! Vad säger ni? Vad gillar ni och vad kunde jag gjort annorlunda? Servetterna får inte vara för nära löparen eftersom de inte har riktigt samma gröna nyans och på tallrikarna kommer förmodligen förrätten redan stå uppdukad så där kan jag inte lägga nåt.. Om ni inte ser det så är de där papperstussarna i ljuslyktorna egentligen ljuslila nejlikor med brudslöja runt.. Hur ska jag sätta bordsplaceringen?? Jag har både grönt och lila papper kvar, hade en fundering på att skriva ut en enfärgad bild (grön eller lila) på varje gäst och sätta namnet efter med vart ska jag få plats med den?? 

All kontruktiv kritik är hjärtligt välkommen!!

Vårt tema är limegrönt, ljuslila och vitt om någon missade det..
  • BomBom

Shit vad långt ni har kommit! Själv börjar jag bli jättestressad eftersom jag har MASSOR kvar som ska göras.. Ceremonin har vi inte ens börjat fundera på, överdrag till alla stolar ska sys, bordsplaceringen är inte ens påbörjad mm mm.. Jag börjar få lite panik eftersom kvällar o helger som är kvar börjar bli ganska uppbokade.. Ingen mer som känner så??

• BomBom

Wiiii.. Bara en månad kvar nu!! Det börjar dra ihop sig.. Nån mer än jag som börjar bli lite stressad?? Men oj vad roligt det ska bli!!!

• BomBom

Ja jag går också och funderar på hippan.. Som det ser ut nu är vi bara lediga sista helgen men det är ingen som bokat upp oss med nåt då så de vet att vi är hemma heller.. Sen har vi ju småbarn de måste fixa barnvakt till om de ska ta oss båda samma helg.. Vore synd om det inte blev nåt.... Nån som redan har blivit hippad? Hur gick det i så fall?

• BomBom

Jag blev hippad igår!! Och den blivande mannen blev också kidnappad.. Så nu är det avklarat och man kan planera upp helgerna som är kvar.. Blev riktigt överraskad i Ullared igår. Fick sitta i en kundvagn och försöka få folk att putta runt på mig. Inte det lättaste, vet ni hur stressade folk är på GeKås?? Sälja lite dans och samla in äktenskapsråd, handla i sexshopen, buss till Växjö, sälja lite kondomer, krogshow, sälja lite mer kondomer, leta efter nåt roligt uteställe men vi hittade inget så vi åkte hem.. Hade en jätterolig dag men tyvärr avslöjade de på slutet vad originalplanen hade varit och den hade varit mycket bättre. Saker jag skulle tyckt varit mycket roligare och passat mig som handen i handsken.. Men de fick tänka om då det redan var bokat en övernattning i Ullared. Känner mig otacksam som är lite besviken, självklart är jag jätteglad att de drog ihop en hippa till mig och så många dök upp osv men ååå vad roligt jag skulle fått om jag inte hade varit i Ullared.. Men som sagt, en fantastisk dag att minnas! Hoppas ni med åker på det snart! (om ni inte redan blivit hippade då....)

• BomBom

Åh, äntligen någon mer än jag som är lite stressad.. Jag håller på och knåpar lite med festhäftena nu men känner att jag har kört fast lite.. Någon som har nåt tips på bra sånger man kan ha med?? Gärna enkla, lite roliga och med en melodi de flesta kan!

• BomBom

C4trin: hihi, den var ju störtskön! Det tar vi!! Tack!!

• BomBom

Har ni tänkt ge någon present till de nära och kära som hjälper till med saker till bröllopet, och i så fall vad? Vi har några som hjälper oss jättemycket och man vill ju visa att man uppskattar det...

• BomBom

Vad har ni skrivit som välkomsttext i era festhäften? (om ni har några.. )
    Jag har helt kört fast.. Hade varit kul med nåt litet roligt rim, men jag kommer inte på nåt alls.. Några bra tips?

• BomBom

Sitter just nu o väntar på att få göra Spraytan och nagelförlängning.. Har varit mycket dubbelkollande och avstämningar denna veckan eller vad säger ni? Sen blir det hem och ta itu med festhäften för de är tyvärr långt ifrån klara.. Däremot får vi nycklar till lokalen redan ikväll vilket känns mycket bra!!

Svar på tråden 4e juni 2011