Inlägg från: BlivandeFruW |Visa alla inlägg
  • BlivandeFruW

4e juni 2011

Håller med, det känns som mycket och lite samtidigt.
    Vi har också vigselprogram, meny och placering kvar. Har gjort namnlapparna till placeringskorten så de ska bara skrivas ut och limmas ihop.
    Annars ska vi mest öva dans.

Vad menar ni med körschema? Hur ser det ut?
     Vi har ett för middagen men det är toastmastrarnas uppgift att hålla reda på.
    Menar ni ett för hela bröllopsdagen, hur lägger ni upp det? Vore ju smart  att ha så att man inte glömmer något på den stora dagen.

• BlivandeFruW
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-12 11:24:11 följande:
    Vill ju gärna tro och hoppas att blir bra väder, åtminstone att det är uppehåll. Men kanske lika bra att ställa in sig på det värsta så man slipper bli besviken, eller..?
    Jag hoppas också på bra väder, blir så mycket enklare med fotograferingen då.
    Dessutom så ska vi ha grillning på fredagen (Vi gifter oss i Skåne fast vi och gästerna kommer från Sthlm) så vi vill gärna ha sol då också så att vi kan vara på stranden :)
    Jag håller tummarna!

De två senaste åren har det varit fint väder iallafall där vi ska vara, jag googlade haha!
  • BlivandeFruW
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-15 16:11:42 följande:
    Jag blev hippad igår!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Galet bra dag blev det och gud vad de hade fått ihop allting bra! Skrattande

Här finns långa utläggningen, och några bilder:
    matildabacker.blogg.se/2011/may/jag-blev-hipp...
    Jag blev också hippad i lördags Skrattande Det var galet kul, har dock inte hunnit skriva på bloggen än.
    Jag fick designa mina egna pumps som kommer om 6-8 veckor och vi dansade poledanceFlört
    Helt otroligt kul, galet bra dag!!!
  • BlivandeFruW

Jag sitter också med vigselprogram, festprogram, drinkbiljetter och sånt papperspyssel. Sen mitt största bekymmer, bordsplaceringen! Jag har inte börjat.

Vad har ni skrivit i era festhäften? Först tänkte jag ha beskrivning av gästerna men det behövs inte då de kommer träffa varandra innan.

Men men, en sak i taget så faller allt på palts. Känner mig inte så farligt stressad faktiskt.
    Man får inte glömma att vissa saker är viktigare än andra, så länge jag och fästmannen är på plats så blir vi ju gifta oavsett om jag gjort festprogram eller inte <3

Ett tips för er som oroar er för munsår/munherpes, Valtrex! då slipper man få blåsor.

För övrigt finns den långa historien om möhippan på www.pygmalion.blogg.se

Kram på er!

• BlivandeFruW
    Helcore skrev 2011-05-19 21:49:46 följande:
    Vilken härlig inställning!! Så lustigt att jag har gått och känt efter och varit rädd för att få munsår....jag springer och köper Valtrex imorgon för säkerhetsskull:) Tack för tipset!
    Tack :)

Det kan vara receptbelagt i Sverige. Jag passade på att köpa när jag var i Spanien i påsk, där behöver man inget recept  ;)
  • BlivandeFruW
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-19 20:11:21 följande:
    I festprogramet har vi en sida med citat ocm kärlek och äktenskap, en sida med historiska händelser som hände 4 juni och så flera sidor med skojiga beskrivningar av gästerna tex roliga omskrivningar för deras yrken och intressen som tex att en fiskeintresserad kille " XX gillar att vara bakom flötet" eller att svärmor som jobbat på bank " Xx har jobbat som klöverhanterare"...Även om en del av gästerna träffats förut så är det ändå kul och det blir ett samtalsämne och lite skratt när folk ska klura ut vad tex "klöverhanterare" är

Vi har nästan allt klart, vi fick festprogram,vigselprogram,gästbok och placeringskort från kortdesign.se idag och vi är så nöjda det är så fint!

På lördag ska vi öva i kyrkan och så ska vi handla lite godis,skriva ut tipspromenaden, ringa om en sista ändring till floristen och sista veckan innan bröllopet ska jag gå och få naglarna gjorda.....that's it!
    Tack för tipsen, ska tänka på det ikväll när jag ska sätta igång med festprogrammen ikväll. Jag har gjort allt själv, till och mönstret som vi har till inbjudningskort och festprogram kommer från en klänning som jag scannade ;) Allt tar liiiiite längre tid då...pust. Men det blir galet bra och jag är sjukt stolt över mig själv, haha.
    Moemoe skrev 2011-05-19 21:32:06 följande:
    Håller helt med om att det är ett bekymmer, jag vill aldrig mer göra en bordsplacering efter detta haha. Har tre olika versioner nu, jätte svårt! Man vill ju att alla ska ha det trevligt.

Igår gjorde jag vårt sista pyssel, en låda jag klätt in i papper med hjärtmönster i guld och organzarosetter (likadana som satt runt inbjudningskorten) till presentbordet, där de som köpt presentkort eller lämnar kuvert kan lägga ner dem så att de inte kommer bort. Sedan skrev jag en liten skylt som säger att gästerna gärna får skriva sina namn på paketen om de glömt det eller tejpa fast tillhörande kort så vi vet vem vi ska tacka. Glad Har köpt en fin blå penna och ska ha med en tejphållare också.
    Har fortfarande inte gjort någon bordsplacering. Det enda vi har bestämt är att det ska finnas ett singelbord, våra singelvänner har nästan krävt det fast vi bara skämtade om det från början ;)
    Ska boka bröllopsresa ikväll också, vi åker i oktober till mexico och New york. Ni då?

Smart det där med paketbordet, har också tänkt att ställa fram en tejprulle och ge någon ansvar för att korten tejpas på eller att namn skrivs. Ska även försöka få folk att inte ta med paket förens till brunchen dagen efter.
    Har även köpt en liten gästbok och tanken var att den skulle skickas runt under middagen så att alla verkligen skriver, men nu börjar jag tveka om jag inte ska ha en stor...hmm.

Dubbelkollade att jag får låna diadem hos frisören och beställde extra blommor till bordsdekorationen på lunch.

Hur går det tjejer? Är det bara jag som börjar få väldigt mycket fjärlilar i magen?? Hjärta
  • BlivandeFruW
    Ylviz skrev 2011-05-20 08:55:33 följande:
    Nu har vi fått hem de här favoraskarna från sweeties. De blev jättefina! Fast vi har ett grönt band (temafärg) och en liten rosa ros (temafärg).
    LYX favorsask - Ivory
    Håller på att funderar på om vi ska ha cake topper eller inte. Har ni det? 
    Klicka för att stänga fönster
    Hittade en jättefin men min kontitor tycker att det skulle förstöra hela tårtan och att det är omordernt med caketopper. Sambon tyckte att det var för dyrt med caketoppern...
    Vi ska ha caketopper, ett smurfbrudpar! Fick bruden av ett par kollegor i födelsedagspresent!
  • BlivandeFruW

10 dagar kvar brudar, i morgon är vi nere på ensiffrigt!
    Jag ska gifta mig i Åhus och den prognosen har de ändrat massor av gånger. Jag håller tummarna för solen!
    Men hörni, Solbritt och Solveig har namnsdag den 4 juni, jag ser det som ett tecken på sol!! 

• BlivandeFruW

Idag är vi nere på ensiffrigt brudar!! 9 dagar kvar Hjärta
    Det där nödkitet ja, det måste fixa. Vad har ni i er nödutrustning?

Började med bordsplaceringen igår, svårt men riktigt kul en så länge.
    Är det bara jag som bekymrar mig för munsår, lingonvecka, utslag och sånt?
    Känner mig som en hypokondriker, haha.

Njut av sista tiden som fröknar nu tjejer, för det är inte långt kvar till vi blir fruar!

• BlivandeFruW

Nu är det nära tjejer, 5 dagar kvar!!
    Skrev ut alla vigselprogram, festprogram och bordplaceringar i helgen. Skönt!
    Ska jobba måndag-tisdag men bestämde mig för att var ledig på onsdag också då jag måste packa inför Skåneresan, vi åker på onsdag eftermiddag.

Måndag: Jobba, Solist och blivande svärfar ska öva på solosången. Skriva in tipsrundan på datorn och skriva ut. Ta med brudklänningen från svärföräldrarna.
    Tisdag: Färdigställa morgongåvan dvs. skriva kort och fyll i boken "En kärleksförklaring". Börja packa.
    Onsdag: Packa järnet, skriva kom i håg listor, åka till Skåne där bröllopet ska äga rum (7h från sthlm, puh.)
    Torsdag: Njuta, sätta band på menyer och vigselprogram. Pappa m familj och min farbror med fanilj kommer till Skåne. Ev. Köpa korv till grillningen om svärföräldrarna inte redan gjort det.
    Fredag: 10:00 fixa naglarna, resten av gästerna kommer under dagen och kvällen. Ca 19:00 Grilla med alla gäster. Njuta ska jag göra hela dagen och hopps att jag får sova.
    Lördag: Bröllopsdag!!!! 9:30 ska jag vara hos frisören, 16:00 börjar vigseln :)

Jag längtar så oerhört mycket!!!

• BlivandeFruW

Nu är vi äntligen gifta, den 4 juni är den hittills bästa dagen i mitt liv! Här fortfarande lite svårt att förstå att det har hänt på riktigt ;) Såhär såg vi ut:

• BlivandeFruW
    Matilda Bäcker skrev 2011-06-13 21:03:30 följande:

Hm jag kan inte ändra mitt visningsnamn, heter ju inte Bäcker längre.. Nåja.

Haha idag hände mig en rolig grej, jag lever kvar i bröllopsyran Tungan ute Läs här (längst ner om ni inte orkar läsa hela inlägget): mwfotografi.blogg.se/2011/june/riddersviks-ga...

Det kan inte jag heller, lyckades bara ändra mailadressen. Är ju faktiskt Fru W nu :)
    Läste din blogg, härligt att kuna göra en insats sådär ;)
Svar på tråden 4e juni 2011