prinsessanogrodan skrev 2011-05-19 20:11:21 följande:
I festprogramet har vi en sida med citat ocm kärlek och äktenskap, en sida med historiska händelser som hände 4 juni och så flera sidor med skojiga beskrivningar av gästerna tex roliga omskrivningar för deras yrken och intressen som tex att en fiskeintresserad kille " XX gillar att vara bakom flötet" eller att svärmor som jobbat på bank " Xx har jobbat som klöverhanterare"...Även om en del av gästerna träffats förut så är det ändå kul och det blir ett samtalsämne och lite skratt när folk ska klura ut vad tex "klöverhanterare" är
Vi har nästan allt klart, vi fick festprogram,vigselprogram,gästbok och placeringskort från
kortdesign.se idag och vi är så nöjda
det är så fint!
På lördag ska vi öva i kyrkan och så ska vi handla lite godis,skriva ut tipspromenaden, ringa om en sista ändring till floristen och sista veckan innan bröllopet ska jag gå och få naglarna gjorda.....that's it!
Tack för tipsen, ska tänka på det ikväll när jag ska sätta igång med festprogrammen ikväll. Jag har gjort allt själv, till och mönstret som vi har till inbjudningskort och festprogram kommer från en klänning som jag scannade ;) Allt tar liiiiite längre tid då...pust. Men det blir galet bra och jag är sjukt stolt över mig själv, haha.
Moemoe skrev 2011-05-19 21:32:06 följande:
Håller helt med om att det är ett bekymmer, jag vill aldrig mer göra en bordsplacering efter detta haha. Har tre olika versioner nu, jätte svårt! Man vill ju att alla ska ha det trevligt.
Igår gjorde jag vårt sista pyssel, en låda jag klätt in i papper med hjärtmönster i guld och organzarosetter (likadana som satt runt inbjudningskorten) till presentbordet, där de som köpt presentkort eller lämnar kuvert kan lägga ner dem så att de inte kommer bort. Sedan skrev jag en liten skylt som säger att gästerna gärna får skriva sina namn på paketen om de glömt det eller tejpa fast tillhörande kort så vi vet vem vi ska tacka.
Har köpt en fin blå penna och ska ha med en tejphållare också.
Har fortfarande inte gjort någon bordsplacering. Det enda vi har bestämt är att det ska finnas ett singelbord, våra singelvänner har nästan krävt det fast vi bara skämtade om det från början ;)
Ska boka bröllopsresa ikväll också, vi åker i oktober till mexico och New york. Ni då?
Smart det där med paketbordet, har också tänkt att ställa fram en tejprulle och ge någon ansvar för att korten tejpas på eller att namn skrivs. Ska även försöka få folk att inte ta med paket förens till brunchen dagen efter.
Har även köpt en liten gästbok och tanken var att den skulle skickas runt under middagen så att alla verkligen skriver, men nu börjar jag tveka om jag inte ska ha en stor...hmm.
Dubbelkollade att jag får låna diadem hos frisören och beställde extra blommor till bordsdekorationen på lunch.
Hur går det tjejer? Är det bara jag som börjar få väldigt mycket fjärlilar i magen??