Inlägg från: Moemoe |Visa alla inlägg
  • Moemoe

4e juni 2011

Kanske bara jag som stressar upp mig i onödan. Det mesta som är kvar är sådant som det är bokat till och som jag ändå inte kan göra tidigare än det är bestämt. Men som Prinsessgrodan sa så är jag lite nojjig över att ha glömt något. Drömmer

• Moemoe
    MrsT2011 skrev 2011-05-02 20:36:41 följande:
    Här finns ganska mycket, men har själv köpt begagnat så jag vet inte hur snabba de är med leveranser etc.

www.diadema.se/
    Jag har köpt där och det var snabba leveranser tycker jag Glad
  • Moemoe
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-05 19:51:03 följande:
    Om 30 dagar är det bröllop tjejer! Om 30 dagar så här dags den dagen...sitter vi och äter middag med våra gäster,nygifta och lyckliga
    Jag är så förväntansfull att jag knappt kan sitta still
    Ja det är ju helt galet! Snart snart dags! Weee! Solig
  • Moemoe

Jag blev inte hippad utan jag och min tärna drog ihop en hippa tillsammans. Vi bjöd in tjejerna som var bjudna, lagade mat och jag hade på mig en vit klänning och en plasttiara med slöja. Sedan käka vi, snackade strunt och hade det gott med pinglorna, vi blev 11 st tror jag. Så ni som inte hippats men vill, gör er egen! Glad Om ni inte hinner kan man ju ha en efter också, en bekant flydde utomlands och gifte sig, men vi hippa henne i efterhand. Drömmer

• Moemoe

Gaaaaah, är så pirrig! Nu får tiden ta och ticka på! Hjärta

• Moemoe

simple skrev 2011-05-10 17:40:02 följande:
    jag blir lite nervös när jag läser alltså, vi har ingen toastmaster el värdar..vi har bröllopet hemma i trädgården med ca 20 gäster..kanske behövs ändå?? =0S sen vad är detta körschema? med att plocka fram maten och sånt löser sig väll har vi tänkt..nu börjar jag bli nervös..

Att ha körschema kan jag tänka mig mest är skönt om man är manisk planerare (som jag självDrömmer) och man vill ha koll på hur dagen ska gå med lite hålltider och så. Jag har körschema med lite tidpunkter på förmiddagen innan vigseln (tid hos frisören, lunch, taxi till stadshuset) och även för att blivande kan vara lite seg så han behöver lite schema haha. Men efter vigseln kommer det att rulla på av sig självt så då släpper jag allt sådant. Men om man är mer easygoing eller kanske inte har så många stopp på sin dag så behöver man ju inte ha en ett kanske. Tänk igenom hur du vill att det ska gå till så märker du om det är skönt att skriva ner lite hålltider eller om det kommer att ge sig. Glad 

• Moemoe

20 dagar kvar!!! Hjärta

Har slutligen beställt bukett till mig och min tärna i helgen. Vi skulle leta manschettknappar till blivande, men fick jätte fina av hans föräldrar som de köpt utomlands för länge sen. Så det enda som är kvar nu är att hämta klänningen efter justeringarna är gjorda om en vecka, transport, bordsplacering och playlist. Längtar massor! Hur går det för er andra tjejor?

• Moemoe
    BlivandeFruW skrev 2011-05-19 16:48:54 följande:
    Jag sitter också med vigselprogram, festprogram, drinkbiljetter och sånt papperspyssel. Sen mitt största bekymmer, bordsplaceringen! Jag har inte börjat.
    Håller helt med om att det är ett bekymmer, jag vill aldrig mer göra en bordsplacering efter detta haha. Har tre olika versioner nu, jätte svårt! Man vill ju att alla ska ha det trevligt.

Igår gjorde jag vårt sista pyssel, en låda jag klätt in i papper med hjärtmönster i guld och organzarosetter (likadana som satt runt inbjudningskorten) till presentbordet, där de som köpt presentkort eller lämnar kuvert kan lägga ner dem så att de inte kommer bort. Sedan skrev jag en liten skylt som säger att gästerna gärna får skriva sina namn på paketen om de glömt det eller tejpa fast tillhörande kort så vi vet vem vi ska tacka. Glad Har köpt en fin blå penna och ska ha med en tejphållare också.
  • Moemoe
    MrsT2011 skrev 2011-05-19 21:40:16 följande:
    Get out, jag har också tre olika bordsplaceringar, ha ha!

Vad mysigt det lät med lådan, visst är det härligt med lite extra dekor till presentbordet!
    Haha, är det sant? Det känns bra, då är det inte bara jag som tycker den är knepig då. Drömmer
  • Moemoe
    Ylviz skrev 2011-05-20 08:55:33 följande:
    Nu har vi fått hem de här favoraskarna från sweeties. De blev jättefina! Fast vi har ett grönt band (temafärg) och en liten rosa ros (temafärg).
    LYX favorsask - Ivory
    Håller på att funderar på om vi ska ha cake topper eller inte. Har ni det? 
    Klicka för att stänga fönster
    Hittade en jättefin men min kontitor tycker att det skulle förstöra hela tårtan och att det är omordernt med caketopper. Sambon tyckte att det var för dyrt med caketoppern...
    Vi kommer ha caketoper, blivande valde t.o.m ut den när jag fick med honom på bröllopsmässan. Glad

Förövrigt loggade jag in på vår bröllopshemsida idag för att kolla lite, och där finns en nedräkning till bröllopet, 15 dagar! Weeeee! Drömmer
Svar på tråden 4e juni 2011