Inlägg från: Mumseli |Visa alla inlägg
  • Mumseli

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

hallå!!
    vi hade planerat att gifta oss 6 augusti men vi ändrade datumet idag till 2011-07-30, som tur var gick det att boka om lokalen :))

så jag hoppar också in här helt enkelt :)))

kul att diskutera med flera...så många funderingar hela tiden

• Mumseli

jag läste nu igenom hela tråden....oj känns som om man redan är efter. haha

Min sambo friade på nyårsafton så jag/vi började planera den här veckan, men men lokalen är bokad vilket är en Folkets park i nordösta skåne där vi bor....kommer att bli perfekt. Vi tänkte viga oss där också.

Ska träffa cateringen i morgon och klänningar provade jag i måndags. Har enorm ångest för klänningen så jag kommer att ha svårt att bestämma mig. Ska man hyra för flera tusen och då inte klänningen man verkligen vill ha eller beställa från Kina för bara några tusen...usch vad svårt....

Ska man skicka save the date-kort eller ska man skicka dom riktiga inbjudningarna direkt men rätt tidigt. Hälften av gästerna är inte från skåne?

Vi ska också ha buffé... ca 90 gäster

• Mumseli

åhhhh jag har hittat klänningen på tradera för 1699 fast pris.... (har lagt upp den på min sida...) Säljaren hade massor av bra rekommendationer, så det känns tryggt. 2-4 veckors leveranstid. Är den inte som på bilden är det ju bara att skicka tillbaka den.... Än finns det tid kvar :)))

Sover knapp på nätterna....ligger bara tänker på all planering haha

Kanske tur att jag börjar jobba i morgon igen så man får nåt annat och tänka på...

Ska beställa inbjudningskorten idag så det är gjort i varje fall...

Snart träff med cateringen, kul!!!

• Mumseli
    Rickina skrev 2011-01-10 23:34:00 följande:
    Vi bor också i nordöstra Skåne :) Var bor ni?
    dreams come true skrev 2011-01-02 10:20:15 följande:
    Rickina:
    Välkommen hit

Vad har ni för meny?
    Sitter och filurar över det nu, och vi håller på att bli tokiga och få allvarliga ångestsymptom känns det som...
    Det är så svåååårt!
    Vi funderade faktiskt också på att ha buffé, fast jag har gått in lite på att ha 2rätters, och bröllopstårtan som efterrätt och kanske nattmat. Men vi har inte riktigt bestämt oss ännu.Min svärmor är fantastisk på att lägga sig i, men ännu har det inte blivit fel eller varit otrevligt. Men ett tag sa jag till min sambo att vi kanske får be henne lugna sig lite, men så blev det lugnt automatiskt efter det. Hehehe, kändes som vi inte kunde föra ett samtal utan att glida in på bröllopet. Hon hjälper mycket så det gör inte mig så mycket egentligen.
    Vi bor i Hjärsås utanför Knislinge. Var bor ni??
  • Mumseli

Vi har tänkt att skicka ut inbjudningskorten nästa vecka.
    Men jag tycker att det är ångestfullt med gästlistan...velar fram och tillbaka hela tiden. Har fler på listan än vad som får plats i festlokalen men vi räknar med att några tackar nej....och skulle det vara så att alla kommer får vi helt enkelt möblera efter det :)))
    Det finns alltid några som blir besvikna men man kan ju inte bjuda alla.....vi är redan uppe 98 personer..

• Mumseli

igår skickade vi våra inbjudningar. Idag har vi redan 30 av 93 som har tackat ja.... härligt!!!
    Längtar!! :))

Vi står inför ett lite problem dock...... har många gäster som kommer långväga ifrån..... och alla hotell i Kristianstad är fullbokade och det ser inte mycket bättre ut i Hässleholm..... nya tag i morgon för att hitta annat boende till gästerna....

• Mumseli

Ja, det är underbart att det börjar närma sig. Jag vill ha mer att planera...lite lite med det just nu.
    :))) Fick dock lite oväntat problem förra helgen när stället vi skulle hyra helt plötsligt avbokade pga att ett stort dansband bara kunde den helgen och dom kunde inte förlora den inkomsten.
    Panik hela helgen tills vi hittade en ny lokal.
    Eftersom vi ska vigas på samma ställe så ville vi inte ha vilken plats som helst. Men inget ont som inte har något gott med sig..... Den här lokalen vi fick nu är större och finare, så nu känns det jättebra. (Vi hade bjudit lite fler än vad som fick plats i lokalen och alla utom ett par har redan tackat jag,.. :)) )

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?