Mumseli skrev 2011-01-05 13:51:52 följande:
jag läste nu igenom hela tråden....oj känns som om man redan är efter. haha
Min sambo friade på nyårsafton så jag/vi började planera den här veckan, men men lokalen är bokad vilket är en Folkets park i nordösta skåne där vi bor....kommer att bli perfekt. Vi tänkte viga oss där också.
Ska träffa cateringen i morgon och klänningar provade jag i måndags. Har enorm ångest för klänningen så jag kommer att ha svårt att bestämma mig. Ska man hyra för flera tusen och då inte klänningen man verkligen vill ha eller beställa från Kina för bara några tusen...usch vad svårt....
Ska man skicka save the date-kort eller ska man skicka dom riktiga inbjudningarna direkt men rätt tidigt. Hälften av gästerna är inte från skåne?
Vi ska också ha buffé... ca 90 gäster
Vi bor också i nordöstra Skåne :) Var bor ni?
dreams come true skrev 2011-01-02 10:20:15 följande:
Rickina:
Välkommen hit
Vad har ni för meny?
Sitter och filurar över det nu, och vi håller på att bli tokiga och få allvarliga ångestsymptom känns det som...
Det är så svåååårt!
Vi funderade faktiskt också på att ha buffé, fast jag har gått in lite på att ha 2rätters, och bröllopstårtan som efterrätt och kanske nattmat. Men vi har inte riktigt bestämt oss ännu.
Bröllop201187 skrev 2011-01-07 22:51:49 följande:
Ligga vaken på nätterna det känner jag igen..
Men är det någon utav er som har en svärmor som ska lägga sig i precis allt?
Min svärmor är fantastisk på att lägga sig i, men ännu har det inte blivit fel eller varit otrevligt. Men ett tag sa jag till min sambo att vi kanske får be henne lugna sig lite, men så blev det lugnt automatiskt efter det. Hehehe, kändes som vi inte kunde föra ett samtal utan att glida in på bröllopet. Hon hjälper mycket så det gör inte mig så mycket egentligen.