Inlägg från: Emmilie87 |Visa alla inlägg
  • Emmilie87

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Tjoho!

Vi gifter oss också 30 juli :D

Sitter nu med inbjudningarna. När kommer ni skicka dom? Vi har ju alla valt ett datum då många brukar vara på semester, så man måste nog va ute i god tid.

kul tråd!

• Emmilie87

Okej, då är det bäst att vi också skickar. Jag gör dom själv, så jag har lite kvar att fixa med kuverten, men blir nog klar imorgon så kan jag skicka dem under kommande vecka.

Det är bara det att det känns så himla tidigt. Jag menar; tänk om folk glömmer bort eftersom det är ett halvår kvar! Förvånad Hur många ska ni bjuda? Vi bjuder 76 personer (inkl. barn).

• Emmilie87
    Hugo skrev 2011-02-07 11:31:18 följande:
    Vi ska också gifta oss den 30 juli :)

Har också funderat mycket på det här med när inbjudningarna ska skickas. Vi har gjot så att vi har förvarnat våra gäster, ett "save the date" meddelande just med tanke på att det är semestertider. Sen tänkte vi vänta till april med att skicka ut korten. Är det for tätt inpå? Har läst lite vad seden säger och då skulle det väl bara vara nån månad innan..
    Det funkar ju också. Själv gillar jag inte Save-the-date-kort. Det är för amerikanskt o så tycker jag att det känns som man tvingar gästerna att komma: "hej hallå! Vi gifter oss den 30 juli, så boka inget annat då, mer info kommer senare". Men det är ju jättemånga som skickar save-the-date, så det är väl jag som har lite konstigt åsikter kring det :P Tungan ute

Alla inbjudningarna är klara nu. Ska bara köpa frimärken o sen ska de iväg. :) Tror att jag kommer posta dom på onsdag.
  • Emmilie87

Nu är inbjudningarna postade! Imorgon är bröllopsplanerna inte längre hemliga. Pirrigt! :P

• Emmilie87
    Willowfield skrev 2011-03-02 10:53:38 följande:
    Korten skickas denna vecka, blivande talar just nu med kyrkan ang präst och kantor :)
    Visst är det spännande? :D

Längtar som f*n! hahha :P

I natt drömde jag värsta mardrömmen om bröllopet; jag hade missat min sminktid vilket gjorde att jag inte hann göra nån frisyr, så min mamma gjorde en enkelt fläta när jag skulle in i krykar :P Sen hade vi missat att ringa de som ska sjunga på vårt bröllop, men de kom iaf men hade övat in helt fel låtar! O när jag väl stod framme vid altaret kom jag på att jag glömt min så kallade "kroppsstrumpa" så klänningen var för liten, så jag sprang ut ur kyrkan o åkte hem o bytte om, vilet drog ut på tiden så gästerna satt o väntade i över en timme på mig... hahaha!

Är det bara jag som drömmer om bröllopet eller? :P
  • Emmilie87
    Willowfield skrev 2011-03-02 13:04:02 följande:
    Du... Tungan ute ge fan i mina drömmar...
    eller vänta...
    sno dem bara,,, 
    Hahha, antar att du har liknande?
    Skönt! Då är jag inte ensam Tungan ute
  • Emmilie87

Jag bokade vigselring i lördags! Hittade en superfin :D Den kommer byggas från grunden. Jag ville ha en av Schalins ringar, men den var för kantig och för smal för min förlovningsring, så därför ska guldsmeden göra en liknande, men som uppfyller mina krav ;) Känns skitbra att få en unik ring!

Här är den: (fast min kommer vara med bredare kanter, så stenarna kommer vara lite längre in på ringen, de kommer bli mer inramade än vad den är på bilden. :)
    http://schalins.se/sv/selector.asp?itemType=itemBrollop&step=1 (ringen heter Virvla och är på rad 10).

• Emmilie87

Jag och min blivande tar min mormors flicknamn. :)

• Emmilie87

Hur lång tid tar det innan man får tillbaka hindersprövningen? Vi ansökte för snart två veckor sen...

• Emmilie87

Okej, men då kan jag känna mig lugn :)

• Emmilie87

Börjar namnändringen gälla automatisk efter vigseln? Behöver vi göra nåt mer än skicka ansökan om namnändring tillsammans med hindersprövningen?

• Emmilie87
    Bröllop201187 skrev 2011-05-11 22:20:44 följande:
    Som jag har förstått det så börjar det att gälla när prästen skrivit på papperna och skickat in dom efter han vigt oss.

Vi skickade hindersprövningen och namnändringen samtidigt.. 
    Okej. Ja, det gjorde vi med. Men jag undrar om vi måste göra nåt mer eller om resterande arbete ligger i andras händer? ;)
  • Emmilie87

Gött! Nu har även Staten godkänt att vi gifter oss! Fick tillbaka hinderprövningen idag ;)

• Emmilie87

Igår ringde prästen och på tisdag ska vi träffa henne för att gå igenom ordningen i kyrkan så att vi kan skriva vigelsprogram. NU är jag extra nervös! Nu känns det att det närmar sig!

Vad bör vi få reda på vid första träffen? Vad ska vi ha för frågor? (alltid bra att planera det så att man inte missar nåt) ;)

• Emmilie87

Mindre än 2 månader kvar... :p

Igår beställde jag blommor. Känns jätteskönt att ha det gjort :D

• Emmilie87

Gaaah! Vi har verligen beslutsångest angående dansen! Därför skulle jag behöva era råd.

Vi vill egentligen dansa till Sonja Aldéns Du är allt, men det är ju ingen vals.

Därför har vi hittat filmmusiken till Ciderhus reglerna. Den är jättefin och det är en vals, MEN om vi tar den är det enbart för taktens skull. Vi vill ju egentligen dansa till Du är allt, men är rädda att dansen inte blir vals utan istället nån trist tryckare som folk gäspar åt....

Vad tror ni? Ska vi ta låten som vi vill ha och vars text som vi tror berör många av gästerna och därmed stunta i att det inte bli nån vals ELLER ska vi hålla på traditionerna och dansa vals till filmmusiken?

Hur gör ni? Ska ni dansa vals? :)

• Emmilie87

Klänningen är nu inlämnad för de sista justeringarna.
    Nu är det inte långt kvar!!! 6 veckor! :D

Trodde att jag skulle vara mer nervös än vad jag känner mig, men det beror nog på att man harså mycket att förbereda och planera in i det sista :p

• Emmilie87

Blev hippad igår! Fan va kul det var! :D

Jag var på väg till jobbet när jag blev stoppad på parkeringen av hela tjejligan :p Blev verkligen helt överraskad :D

Dagens absoluta höjdpunkt var att jag fick spela in en cd-skiva i en riktig studio. Först var jag svinnervös, och allt lät förjävligt, men så blev det bara bättre o bättre. Jag sjöng Aldrig ska jag sluta älska dig. Den kommer sedan att spelas upp som en överraskning för min blivande på bröllopsfesten :D Har jättelänge försökt att komma på nån överraskning till honom, men har verkligen inte kommit på nåt. Men nu behöver jag ju inte tänka längre! ;) Spelade också in Tusen och en natt, där mina vänner och de övriga i möhippan körade i bakgrunden :D

Snacka om att dagen blev ett minne för livet! Jag är supernöjd :D Nu känns det istället lite sorgligt att möhippan är över... en gång, aldrig mer... ;)

• Emmilie87

Igår hade jag min provsminkning på Make Up Store. Det blev jättebra :D Har hört rykten om att de öser på smink mot brudens vilja, men så var inte fallet. Hon frågade och gjorde så som jag ville :)

Idag har vi övat i kyrkan. Det var pirrigt!

Shiiit, mindre än två veckor kvar nu! :D :D :D

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?