• Hugo

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Vi ska också gifta oss den 30 juli :)

Har också funderat mycket på det här med när inbjudningarna ska skickas. Vi har gjot så att vi har förvarnat våra gäster, ett "save the date" meddelande just med tanke på att det är semestertider. Sen tänkte vi vänta till april med att skicka ut korten. Är det for tätt inpå? Har läst lite vad seden säger och då skulle det väl bara vara nån månad innan..

• Hugo

Inbjudningskorten är snart kalar iaf, ska bara knytas band och skrivar adresser. Så jag kanske skickar iväg dom snart ändå, tyckte att dom blev super fina och är jätte spänd på att få höra vad gästerna kommer tycka om dem :P

Är det någon som har planerat att vara utomhus? Vi ska ha själva mottagningen ute så hoppas på fint väder (har tillgång till lokal om det mot förmodan blir regn). 

• Hugo

Ojojoj vad ni har fixat och donat redan ! Men jag ska ta tag i saker och ting nu i veckan. Har köpt en penna och beställt frimärken så att jag kan bli klar med inbjudningskorten och få iväg dom. Ska ringa guldsmeden imorgon och boka tid för att disskutera vigselringen.

Sen så har jag pratat med floristen och hon sa att han inte kunde lova att de skulle ha pioner då så hon ville att jag skulle ha en reserv plan..  Hade tänkt ljusrosa pioner, vad tror ni att man annars kan ha? Vill ha nått enkelt.

• Hugo

Ooh vad jag börjar bli nervös.. Det är ju faktiskt inte så långt kvar nu :) Det känns som att jag har glömt massor ! 
     Men kyrkan är iaf bokad, och klänningen är fixad, och det är väl kanske det viktigaste :P

Imorgon så ska jag iaf träffa guldsmeden och inbjudningarna ska på lådan :) Och på onsdag skulle flugorna som jag vill ha komma till butiken, matchande till man och son :)

• Hugo

Åh va alla är duktiga :O Känns som att det står helt still här, eller till och med backar !
    Jag har äntligen hittat dom prfekta skorna, men så fick jag mail igår om att dom var slut på lager :/ Ska på mannen ringa dom på måndag, man kunde ev. få ett par skickade från nått av deras varuhus om det fanns kvar..
    Och den som vi ville skulle sjunga i kyrkan har nu fått  datum för förlossning den 1/8, så då törs man ju inte räkna med att han kan komma ens..

Så nu står jag här igen, utan skor och utan sångare :P Ska iaf till en släkting idag som ska baka våra tårtor och bestämma hur dom ska bli :) 

• Hugo

Oj vilken fart det är på er :) Själv har jag inte riktigt orkat ta tag i saker och ting... Mitt största problem just nu är att klänningen kanske inte kommer att passa, har upptäckt att jag är gravid igen :).. Så jag vet inte riktigt om man törs chansa, borde nog kika ut nån reservklänning..

Har iaf testat frisyr (super nöjd !), ringen är på g, skorna har kommit, tårta och mat är bestämt och ansvaret är flyttat från mig till diverse släkt :) .. Väntar på några osa, försöker fixa bordsplacering och fixa en lösning för solosång..

• Hugo

Här har vi mest pysslat med flytt ett tag men börjar väl komma iordning nu. Satt mig precis och skrev ner vad som är kvar att göra..

Bestämma fotograf ( Blir anintngen en släkting eller vän )
    Fixa dekorationer
    Prata med floristen
    Ringarna ( Min ring är klar så på måndag ska den provas coh så ska mannens in för gravering )
    Skjorta till sonen
    Baka bröd
    Bordsplaceringen
    Vigselprogrammet
    Och lite annat småpyssel..

Ja det var ju en del kvar att fixa upptäckte jag.. Men det löser sig nog :P
    Vi har iaf träffat prästen och gått igenom hela vigseln, ska även träffas igen veckan innan coh testa en sista gång, då med brudföljet..
    Och imorgon så ska vi träffa kantorn och prata om solosånger och in och ut gångs musik..

• Hugo

Provat klänningen ikväll ogen och den passar fortfarande trots den växande magen, skönt !

Nu sitter vi med bordsplaceringen :/

• Hugo

Igår blev jag hippad :) Jätte mysigt med lite uppdrag på stan, relaxmys och middag.. Åh vilka underbara vänner man har !

Nu fick jag lite ork att ta tag i det sista ( är ju bara en vecka kvar nu :O !! ). Vi kör hårdträning på vals här hemma, och så har vi lite pyssel med bordsplaceringen och vigselprogrammen kvar..

• Hugo

Åh tänk att nu är vi gifta :D Vi hade en helt magisk dag, bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig !

Hoppas att alla ni andra hade det lika bra..

Och nu som lagt upp bilder, va vackra ni var :D !!

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?