Inlägg från: andreasochkarin |Visa alla inlägg
  • andreasochkarin

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Vi gifter oss utanför Karlstad 30/7 2011! =) Längtar!

Har bokat kyrka och festlokal, börjat planera lite mat och sånt och ska köpa hem saker till inbjudningarna så vi kan få iväg dom i början av nästa år (det är många som kommer få åka rätt långt, så vi tänkte skicka iväg dom rätt tidigt!). Vet vilken klänning jag vill ha, men har ej bestämt om jag ska köpa eller fixa någon som syr upp efter mina mått..

Annat som är klart är frisör, fotograf, ringar (besämt, ej köpt), sånger. Festhäftet och vigselprogrammet är halvfärdigt.

Ibland känns det som att vi är ute i FÖR god tid, men det hinner nog bli stressigt ändå tillslut. Haha.. =D

• andreasochkarin

Idag fick vi hem våra egendesignare stämplar vi beställt från MyCards!
    Ska bli så kul att börja pyssla med inbjudningskorten! =)

• andreasochkarin
    Bröllop201187 skrev 2011-01-18 22:36:07 följande:
    Vad har ni för stämpeltryck då?
    Vi har den bilden som är på min presentationsbild här på BT, fast utan datumet!

Så vi har alltså svart papper.
    Sen stämplar vi ett svart &
    När &'et har torkat stämplar vi AK med svart färg och häller på embossingpulver och värmer med brödrost. Blir jättesnyggt och vi är SÅ nöjda! (så nu är det bara att börja massproducera!)

Har försökt ta bild på det, men det blir lite konstigt med blixten, men man ser ungefär iaf! =)

• andreasochkarin

Jag ska ha en knä-/vadlång klänning, så skorna är väldigt viktiga för mig eftersom de kommer synas hela tiden. Köpte ett par fina skor förra sommaren som var något av ett impulsköp, och de ligger helt oanvända i garderoben, och jag insåg för nån vecka sen att skorna kommer passa perfekt till klänningen! Så nu är det bara det där kritiska "gå in skorna för att slippa skoskav på den stora dagen"-momentet kvar!

Det är rätt skönt att jag inte behöver bry mig om att anpassa klackarnas höjd efter längden på klänningen! =)

• andreasochkarin

...Men jag kommer nog köpa ett par fina ballerinaskor som jag kan dra på mig om jag får ont i fötterna när det ska dansas! =)

• andreasochkarin

Härligt Bröllop201187!

Vi skickade ut inbjudningarna för ett par veckor sen och det börjar ramla in svar nu, ska bli spännande att se hur många vi blir. Vi har bjudit 126 st men vi tror att en del lite mer avlägsna kusiner och äldre släktingar som inte orkar åka så långt kommer tacka nej så vi kanske blir runt 100-110 st! I helgen ska vi förhoppningsvis få komma och kolla på festlokalen så vi kan börja planera lite dukning och dekorationer och sånt!

Klänningen är beställd för några veckor sen och kommer väl dimpa ner i postlådan om sisådär 2-3 månader, gissa om jag längtar? Ringarna är bestämda men inte beställda, men vi ska nog ta tag i det snart.. Hmm..

Annars är det mest mat- och tårtgrubblerier som står i fokus just nu!

Hur långt har ni kommit i övrigt?

• andreasochkarin

Här går det framåt! Ett tag kändes det som att det stod helt still på planeringsfronten och stressen börjar komma krypande! MEN, nu händer det äntligen saker!

Ikväll ska vi iväg och titta på festlokalen, vi har bara sett den utifrån än så länge (men svärmor och svärfar har sett den inuti) så nu ska vi ta med checklista, kamera och måttband! Det är en stooooor gammal lada, så plats får vi (ca 100 pers) alltid, men det är svårt att veta hur vi ska ställa borden då det är 6 st pelare där inne, vill ju inte att nån ska få en pelare i vägen så de inte ser..

Igår kväll beställde vi äntligen vigselringarna (båda två ska ha nya ringar)! De kommer om ca 3 veckor och vi är såååååå nervösa! Kommer nog prova dom en eller ett par gånger, sen ska dom låsas in i svärfars vapenskåp, annars vet jag två personer som kommer prova dom väldigt ofta..

Fotografen (nära vän till oss) kommer hit till Karlstad någon helg så då ska vi ut till vigselorten för att leta lite fotoplatser och provfotografera lite! Kul kul!

Det som är viktigt som vi har kvar som måste göras asap är:
    * Beställa kostym
    * Börja provlaga lite mat
    * Prata med präst och kantor
    * Beställa tårta

Resten flyter som sagt på rätt bra just nu!

• andreasochkarin

Idag kom min efterlängtade klänning!! Ååååh va fin den är!
    Har bara tittat lite på den hittills, ikväll ska jag prova den också!
    Är sååå nervös, vad gör jag om den inte passar?!?!??!

Och nästa vecka kommer ringarna! Här går det framåt!

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?