Inlägg från: Freakie |Visa alla inlägg
  • Freakie

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Amejuli skrev 2011-03-10 22:10:04 följande:
    Men vad duktiga ni är på att planera! Hua vad stressad jag blir.  Fast kanske man blir lite fixerad vad alla andra har gjort som man inte har hunnit med istället för att tänka på allt det man faktiskt kunnat bocka av.

Är iaf. väldigt stressad över att jag inte fått ut inbjudningskort än.

Är jag den enda?
    Det är farligt att läsa för mycket om hur långt alla andra har kommit Flört Våra inbjudningskort kom ut i början av denna vecka, så vi har inte heller kommit så långt.
  • Freakie
    Himla skrev 2011-03-18 22:10:54 följande:

Ny i tråden!!
    Vi har precis bestämt oss för bröllop detta år ist för nästa sommar.
    Anledningen är att vi fick nys om att ett par kompisar till oss tänkt sig bröllop just den tiden vi tänkt. Så vi kände då att varför inte slå till redan i år!!

Kyrka, o festlokal bokat 30 juli.
    Ska samla på mig material till inbjudningskorten så vi får ut dem snarast.
    Kompisar till mig fixar frisyr, naglar o bukett.

Jag o min fästman vill ha ett väldigt avslappnat men vackert bröllop. Vi tänkte köra buffé o skippa bordsplaceringarna.

Någon mer som börjat planera såhär sent lr har alla varit ute ett år i förväg?!!
    Någon som har tips på brudnäbbs klänningar?

Jämfört med många andra så är vi nog också ganska sent ute... Bestämde oss i början av januari att det blir bröllop 30:e juli. Sen har det rullat på med planeringen efter det, men vi tar det lite som det kommer vilket innebär att det fortfarande står en massa på att göra listan. För vår del blir det borgerlig vigsel med efterföljande bröllopsfest för ca 60 personer. 
  • Freakie

Oj, vad långt alla tycks ha kommit i planeringen... Jag och min blivande har en massa kvar känns det som! Han tar det hela med ro, och det gör jag också oftast men ibland så infinner sig stressen...

För vår del är nästa steg provsmakning av tårtor nästa helg och sen blir det till att bestämma menyn. Festprogrammet är det en bit kvar till Förvånad

• Freakie

Margris: Han har väl koll på att det är en hel del som ska göras och att det ska göras i förväg, men han tycker att det är en massa tid kvar till 30:e Juli...

Men jag ska inte klaga, det går ju sakta med säkert framåt med planeringen och det är ju det viktigaste

• Freakie
    Amejuli skrev 2011-05-07 13:51:26 följande:
    Hej hopp allihopa!
    Puffar lite för den här tråden. Hur går det för er alla?

Är det någon mer än jag som ännu inte hunnit skicka in hindersprövning eller beställa ringen eller är jag helt efter? :-P

Ja, nu närmar det sig verkligen med stormsteg känns det som och lite fjärilar finns där allt.
    Hoppas det går bra för alla med allt som behöver fixas och donas med inför vår stora dag!
    Här är hindersprövningen är fixad, men inte ringen.

Annars rullar det på lite långsamt. Provade klänningen igår och insåg att jag inte behöver sy in den något, skönt att slippa det. Var och bokade tid för provuppsättning och smink idag. Nu under maj månad ska vi till lokalen och kolla hur den ser ut dukad för att bestämma oss om vi behöver fixa några dekorationer själv.
  • Freakie
    andreasochkarin skrev 2011-05-13 14:11:59 följande:
    Idag kom min efterlängtade klänning!! Ååååh va fin den är!
    Har bara tittat lite på den hittills, ikväll ska jag prova den också!
    Är sååå nervös, vad gör jag om den inte passar?!?!??!

Och nästa vecka kommer ringarna! Här går det framåt!
    Spännande spännnade, du får lägga ut bilder när du har provat den
  • Freakie

Margris: Har ni någon tärna och bestman? Kan inte dom sitta vid honörsbordet?

Spännnade för er som ska prova klänningar! Min ligger och väntar på mig här hemma

Bröllop201187: Kan inte släktningarna fixa med boende själv? Eller era föräldrar kan kanske hjälpa till med det? Känns som om ni skulle kunna göra annat än att fixa boende för vuxna människor. Men det är kanske bara jag...

• Freakie
    Margris skrev 2011-05-15 22:20:01 följande:
    Freakie: Nej vi kommer endast att våra barn som brudfölje och dom vill jag inte sitta med under vår bröllopsmiddag ; ) Det blir inte så mycket ätit för oss då ; )
    Nej det förstår jag Just den middagen vill man ju ha sin man för sig själv Flört
  • Freakie

Blir ingen bukett till min tärna. Möjligtvis någon hårdekorationen i form av blommor eller något till handleden, har inte riktigt spikat det än...

• Freakie
    Trolljentan skrev 2011-06-06 00:13:24 följande:
    hallå brudar!!
    Herregud va jag tycker tiden går fort nu=)
    Har fått tillbaka papper på hindersprövningen, så nu är det klart. Har pratat med prästen som ska viga oss och hon verkar jättetrevlig. (Hon har även samma efternamn som jag, tyckte det va lite roligt =P)
    Vi har även lagt beställning på alkoholen till festen. Kommer ni bjuda eller har ni bar där ni säljer till självkostnadspris? Vi har bestämt oss för att ta betalt. Känns inte som att vi har råd annars eftersom det kommer 91 pers på festen...
    Ja verkligen, tiden går jättesnabbt!

Vi kommer att bjuda på all drinka under bröllopsfesten, man har bara hälften så många gäster som er så då blir det lite mer överkomligt
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?