• Oniq

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Borlänge 30 juli här.

Fick klänningen med posten i fredags efter 6v väntetid ;)
    Vi har en hel del att ta itu med då vi ska krångla till allt med att blanda in alla våra gäster i vårt rollspelstema ;)
    Det kommer bli nörderier på hög nivå.

När skickar ni ut inbjudningskorten?

• Oniq

Blir ingen brudöverlämning här; dock är jag lite nervös för då jag talade om för min mor om diskussionerna som gått här angående det ämnet fick hon ett sånt där obehagligt flin på läpparna och sa bara
    -'Åhå.. *skratt* Nu fick jag en toppenidé! *skratt* '
     ..vet aldrig vad dom tänker spexa loss med mina galna föräldrar :)

• Oniq
    Bröllop201187 skrev 2011-03-09 13:34:52 följande:

Vad roligt att det finns fler som kan ta kvinnans efternamn. =)

Jo då kan jag förstå att det blir annorlunda för dig =)

Jag heter Källman i efternman likaså min dotter, och sambon sa det att det spelar ingen roll vad jag heter i efternamn, så jag fick min vilja igenom =)

Min sambo tar också mitt efternamn. Det bestämde vi oss när vår son föddes ;)
  • Oniq
    Himla skrev 2011-03-18 22:10:54 följande:

...
    Jag o min fästman vill ha ett väldigt avslappnat men vackert bröllop. Vi tänkte köra buffé o skippa bordsplaceringarna.

...

Hej och Grattis!

Tänkte bara flika in att de mest krystade brölop jag varit på har varit de utan bordsplaceringar för att då sätter sig folk enbart med de som de redan känner. Inga nya bekantskaper alls :/

Men det kanske funkar jättebra för er och då ska ni köra på det.

Var i landet gifter ni er?
  • Oniq
    Lucky Heart skrev 2011-03-30 21:28:05 följande:
    4 månader kvar idag {#emotions_dlg.flower}
    GAAAAAAAAAAAAAH!
     Vilket innebär att fr.o.m. nu/snart är det okej att fixa hindersintyg?
  • Oniq
    Winterfresh skrev 2011-03-31 20:31:53 följande:
    www.wedshop.se/ProductView.asp?ArtNr=030-0028...

har inte kollat vad frakten är ännu men känns som det kvittar då jag helst av allt vill ha organzatyg som löpare...
    49:- :)  Inte så farligt för att vara ett svenskt företag :)
  • Oniq
    Margris skrev 2011-04-08 11:13:48 följande:
    Det känns som att det är ganska lugnt för tillfället, Håller på med det sista finliret på inbjudningarna innan beställning. Bordsplaceringen är prel.klar. Har börjat fundera på bordsdekorationer lite. Hade tänkt att odla gräs så det ska jag prova att göra så jag vet hur många veckor det tar...:)
    ...röka på? ;)
  • Oniq
    Trolljentan skrev 2011-05-27 00:05:09 följande:
    Är det nån av er som har en idé på vad man kan ha istället för fiberväv i taket??? Vi ska ha festen på ett gammalt bruk och själva middagen kommer vara på "logen". Och det är bara plåttak och takstolar i trä med lite fågelskit på vissa ställen. Känns inte så jättemysigt att sitta och titta på fågelskit hela middagen... det är en ganska stor lokal och vi räknade ut att om fiberväven var tre meter bred så skulle vi behöva lite under 120 meter...känns som att det kommer bli lite väl dyrt... men jga kan inte komma på nått annat å ha i taket...

Du behöver kanske inte täcka taket med fiberväv? Hittills är det billigaste alternativet jag hittat. På ö&B sålde dom 2,4x10m för 59kr
    Du kanske kan dela upp duken i 1,2m bredd och sätta med 0,5-1m mellanrum?

• Oniq

Vi tänkte krångla till det lite extra och har precis avklarat en flytt mitt i allt. Det är totalkaos och bröllopsplaneringssuget är nästintill obefintligt ;)

Ska se om vi får tag i vår vigselförrättare idag :)

• Oniq

Har hamnat i lite planeringspsykos. Vill f.n. inte ens kolla upp vad vi inte tagit itu med än. Igår ringde guldsmeden (!) och undrade om vi inte ville komma och kolla på ringarna innan han gick på semester. Jeeezz...

Men, men.. vi har fixat hinderskapsbeviset och har en vigselförrättare - så gifta blir vi oavsett... ;)

• Oniq
    S2011 skrev 2011-08-08 13:35:37 följande:
    Nu börjar det nog minsann lägga sig att jag har blivit fru!

På bloggen (tuvaa.blogg.se) finns några bilder och nån form av sammanfattning av dagen.
    Åh! Älskar Burtontårtan! Jättefin klänning också!

Skrattade åt tyll/organza rispåsarna. Kan inte folk bara förstå att man inte alltid vill ha vad som är 'brukligt' utan att man kanske själv funderat ut en egen lösning?

Vad roligt det är att se alla olika bilder och varianter på bröllop.
     Nu efter ett år av idel planering...  vad gör man nu..?

rpgwedding.buu.nu
  • Oniq
    S2011 skrev 2011-08-08 14:05:43 följande:
    jag kikade in på er sida också och fick mig ett antal goda skratt och "varför tänkte inte vi på att man kunde..."
    ni verkar ha haft det jättefint och jag gillade verkligen ringceremonin ni hade!

känns lite tomt att inte ha nåt stort projekt att sätta tänderna i, eller hur?

vi tänkte dock att för vår del får nästa projekt bli "köpa hus"-projektet..
    känns som det kan bli rätt stort också  
    Ringceremonin gick över förväntan!

Visserligen kan man ju ge sig hän åt Halloween nu, men det känns ju inte som att någonting kan matcha ett bröllop?

Köpa hus... waow...
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?