Inlägg från: Amejuli |Visa alla inlägg
  • Amejuli

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Bröllop201187 skrev 2011-03-09 13:34:52 följande:

Vad roligt att det finns fler som kan ta kvinnans efternamn. =)

Jo då kan jag förstå att det blir annorlunda för dig =)

Jag heter Källman i efternman likaså min dotter, och sambon sa det att det spelar ingen roll vad jag heter i efternamn, så jag fick min vilja igenom =)

Först ett litet förtydligande: Jag skrev innan under namnet "stutlake" men då det var min sambos och min gemensamma inlogning så har jag nu gjort en egen där jag kan lägga upp bilder på klänning med mera som han ännu inte sett.
    Anyway; Källman är fint tycker jag! Min blivande heter Johansson vilket inte riktigt kändes som en hit för någon av oss. Jag heter nu Sandin nu men kommer byta till Lindh innan bröllopet. Så det kommer alltså bli vårt gemensamma. Känns riktigt bra! Glad

• Amejuli
    Bröllop201187 skrev 2011-03-09 22:28:26 följande:
    Min sambo heter  Danielsson och det kände jag inte alls för, han är nämligen adopterad och hans adoptivfamilj är det lite si och så med... Så därför valde vi mitt
    Ja men det förstår. Det ska kännas rätt. Själv har jag det lite si och så med min far varför jag väljer att byta till mammas först.
    Skönt om båda är på samma linje iaf. Kan tänka mig att namnbyte kan vara en känslig fråga för en del.

Vart ska ni gifta er?
  • Amejuli

Men vad duktiga ni är på att planera! Hua vad stressad jag blir.  Fast kanske man blir lite fixerad vad alla andra har gjort som man inte har hunnit med istället för att tänka på allt det man faktiskt kunnat bocka av.

Är iaf. väldigt stressad över att jag inte fått ut inbjudningskort än.

Är jag den enda?

• Amejuli

Ojojoj, ja nu börjar det faktiskt nästan pirra lite i magen! Härligt!

• Amejuli

Hej hopp allihopa!
    Puffar lite för den här tråden. Hur går det för er alla?

Är det någon mer än jag som ännu inte hunnit skicka in hindersprövning eller beställa ringen eller är jag helt efter? :-P

Ja, nu närmar det sig verkligen med stormsteg känns det som och lite fjärilar finns där allt.
    Hoppas det går bra för alla med allt som behöver fixas och donas med inför vår stora dag!

• Amejuli
    Freakie skrev 2011-05-07 13:57:57 följande:
    Här är hindersprövningen är fixad, men inte ringen.

Annars rullar det på lite långsamt. Provade klänningen igår och insåg att jag inte behöver sy in den något, skönt att slippa det. Var och bokade tid för provuppsättning och smink idag. Nu under maj månad ska vi till lokalen och kolla hur den ser ut dukad för att bestämma oss om vi behöver fixa några dekorationer själv.

Skönt med klänningen. Själv insåg jag att jag skulle behöva ta in den mer än jag tänkt sist när jag provade den tyvärr. Men jag hoppas på att sömmerskan är riktigt duktig. Hoppas lokalen är fin dukad också!

• Amejuli

Vad duktiga ni är.
    Just nu känner jag mig lite stressad. Hinner inte göra så värst mycket innan juni då skolan tar mycket tid och vi har fortfarande en hel del viktiga saker kvar.

Det jag stressar mest över just nu är:

Hinderspröbningen (Väntar här på att en konstig namnbytningskedja ska gå i lås. Jag vill ta min mammas efternamn som min blivande sen tar. Men min mamma ska först ändra stavningen på sitt namn. Hennes ansökan ligger just nu hos patentverket och väntar och jag hoppas verkligen att de lägger på ett kol snart!!!)

Ringen. (Har haft obeskrivligt svårt att bestämma mig. Ändrar mig ofta med saker och kände att jag den här gången vill vara säker på mitt val innan jag väljer något. Men det är svårt att bli säker om man är en velpotta :-P)

Maten. (Har verkligen noll koll här. Vi hade hittat en firma för några veckor sedan men den var såklart upptagen vårt datum och nu är vi verkligen lost. Har inte orkat ta tag i saken men mamma var sugen på att gräva i detta så jag har helt enkelt gett bort uppgiften fram till juni iaf.)

Ja, det är väl det som känns mest stressande nu. Är inte så uppstressad över bröllopet i vanliga fall men just nu känner jag allt av det.
    Hua, hoppas allt löser sig snart!

• Amejuli

O jisses, vad alla hunnit med! men det kanske lätta blir att mans er det som andra gjort men som man själv inte hunnit med ännu istället för att titta till det man faktiskt redan har fixat.

Jag litar till att jag inte ska jobba mer än pyttelite från juni fram till bröllopet. Så jag tar tag i mat och festprogram, sy dukar och allt vad det heter då.

Men som sagt. Ringen och hindersprövningen är det som känns brådskande just nu.

Hur är det med nerverna allaihop? Börjat pirra?

• Amejuli
    Bröllop201187 skrev 2011-05-08 21:34:02 följande:
    Ja det pirrar, och mardrömmar nästintill varje natt =(

Att inget ska bli så som vi vill ha det 
    Fy så jobbigt! Jag har haft en mardöm hittills (om bröllopet iaf) och den var helt absurd.Kom in någon stor paradorkester och spelade alla satt i smårum i någon gammal villa/skola så att ingen kunde se vigseln och mamma hade bytt ut klänningen och den var en vanlig sommarklänning från hm. Jag gick hela tiden och tänkte "nej nej, men det här gör inget, kärleken är viktigast och vi blir ju gift. Bara att acceptera. Jag kan bli lycklig ändå javisst kan jag" Tills jag bara kände (när paradorkestern kom in) att näääe. Jag kan bara inte ha det så här på min bröllopsdag. Var otroligt lättad när jag vaknade iaf!

Men jag börjar bli rätt nervös inför att stå där inför alla. Är rädd att det ska kännas krystat och tillgjort och att jag får svårt att njuta och vara i nuet liksom. Man blir ju inte direkt sitt mest avslappnade jag när 70 pers står och tittar på när man ska leva ut sin kärlek.

Men jag håller tummarna för att jag lyckas fokusera på min kära blivande istället för allt runt omkring.
    Men om någon detalj skulle bli lite tokig gör mig inte så mycket. Skulle nog kunna hjälpa mig att slappna av lite till och med om jag kunde skratta åt det.
    Men jag tror jag har ansträngt mig för hårt för att folk inte ska tycka att jag är petig eller svår att samarbeta med. Så till den milda grad att jag nästan gått med på lite vad som helst som mina närmaste föreslår. Tror det var det som min dröm handlade lite om.
    Så nu har jag helt enkelt börjat säga ifrån mer om vad som känns jag och inte.

Oj vad babbel det blev. Men som sagt. Riktigt jobbigt med drömmar!
  • Amejuli
    Bröllop201187 skrev 2011-05-09 20:53:42 följande:
    Det kunde ta upp till 6 veckor har jag för mig att det stod på hemsidan =)
    oj då känner jag mig lite stressad. Är det någon mer än jag som inte fått iväg den?Obestämd
  • Amejuli
    Bröllop201187 skrev 2011-05-10 23:30:56 följande:
    Och sedan under sommaren ska det juh vara semester  på statliga verk så få iväg papperna nu så dom inte ´´råka slarva bort dom´´
    ja hua. Det är verkligen dags. Men väntar som sagt på en namnbytnigskedja. Ska nog ringa mamsen imorn och se om hon inte har fått sina papper snart!
  • Amejuli

Yes yes, nu är mammas namnbyte klart och nu tar mitt bara någon vecka. Sen iväg med hindersprövning.

Mina smycken kom igår också. Blev riktigt nöjd så nu känns det lite lugnare igen (Kanske är jag lite för lugn? )

Nu ska jag bara beställa ringen och åka till en sömmerska som kan ta in klänningen lite. Resten med dukar och festprogram och allt vad det heter får vänta till juni.

• Amejuli
    Winterfresh skrev 2011-05-30 19:47:10 följande:
    Gahh blir så irriterad. Fick just en stor beställning från My Heart på 11 st löpare i vinrött, blev så glad när jag hade beställt dem förra veckan. -20% rabatt och gott om pengar...När man öppnar paketet och kollar på löparna är de mörklila inte ens i närheten av att vara vinröda som det står på My hearts hemsida.
    Blir till att skicka tillbaka dem och återigen börja jaga efter vinröda löpare...*suckar*
    Jag som var så glad att jag hade hittat dem...
    Men fy vad tråkigt! Förstår att du blev besviken. Hoppas du snart hittar något bättre!
  • Amejuli

Känner att jag äntligen börjar komma på banan igen. Nu är studierna slut för terminen, hinderpsövningen ivägskickad och nu kan börja fokusera på att det faktiskt snart är bröllop.

Massa att fixa men det ska nog gå vägen ändå. Igår inhandlades papper till festprogram och ett paraply och idag blir det sömnad för hela slanten. En massa dukar ska det bli.

Börjar bli ordentligt nervös känner jag allt.

Hoppas det flyter på för er alla!

• Amejuli
    S2011 skrev 2011-06-14 21:32:53 följande:
    Härligt!! :)

Jag är impad över våra gäster som allihopa hade osat nästan två veckor innan osa-datum gick ut.
    Sist var min storasyster som hade glömt att hon inte sagt att de skulle komma...... (hade koll på det ändå iom att hon har diskuterat kläder och skor att ha på bröllopet, men ändå)  
    Men åh vad skönt! Vi har bjudit 70 och 23 har inte svarat med tre dagar kvar till sista osa-datum. Men än har jag inte gett upp hoppet om att slippa påminna folk. :-P
  • Amejuli
    Oniq skrev 2011-06-28 13:20:52 följande:
    Vi tänkte krångla till det lite extra och har precis avklarat en flytt mitt i allt. Det är totalkaos och bröllopsplaneringssuget är nästintill obefintligt ;)

Ska se om vi får tag i vår vigselförrättare idag :)
    Någon på min nivå! Skönt! Här är det också kaos! Dags att fixa maten tror jag bestämt.
  • Amejuli

IIIiii jag tror allt att jag kommer bli hippad imorn. Nervöst!

• Amejuli

OMG, I´m married.  Hände så mycket att allt är som i en dimma. Men hoppas på att återuppleva allt när bilderna börjar trilla in. Hoppas ni hade det underbart alla!

• Amejuli

Åååh va vackra alla är. Hoppas ni fick en underbar dag och stort grattis! Nu har äntligen bilder börjat trilla in från nära och kära så med viss spamvarning kommer här några smakprov från vår dag.

Den sista bilden är tagen av vår fotograf Karolina Ehrenpil. Hon var så himla mysig och proffsig och vi väntar ivrigt på att få se resten.

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?