Bröllop201187 skrev 2011-05-08 21:34:02 följande:
Ja det pirrar, och mardrömmar nästintill varje natt =(
Att inget ska bli så som vi vill ha det
Fy så jobbigt! Jag har haft en mardöm hittills (om bröllopet iaf) och den var helt absurd.Kom in någon stor paradorkester och spelade alla satt i smårum i någon gammal villa/skola så att ingen kunde se vigseln och mamma hade bytt ut klänningen och den var en vanlig sommarklänning från hm. Jag gick hela tiden och tänkte "nej nej, men det här gör inget, kärleken är viktigast och vi blir ju gift. Bara att acceptera. Jag kan bli lycklig ändå javisst kan jag" Tills jag bara kände (när paradorkestern kom in) att näääe. Jag kan bara inte ha det så här på min bröllopsdag. Var otroligt lättad när jag vaknade iaf!
Men jag börjar bli rätt nervös inför att stå där inför alla. Är rädd att det ska kännas krystat och tillgjort och att jag får svårt att njuta och vara i nuet liksom. Man blir ju inte direkt sitt mest avslappnade jag när 70 pers står och tittar på när man ska leva ut sin kärlek.
Men jag håller tummarna för att jag lyckas fokusera på min kära blivande istället för allt runt omkring.
Men om någon detalj skulle bli lite tokig gör mig inte så mycket. Skulle nog kunna hjälpa mig att slappna av lite till och med om jag kunde skratta åt det.
Men jag tror jag har ansträngt mig för hårt för att folk inte ska tycka att jag är petig eller svår att samarbeta med. Så till den milda grad att jag nästan gått med på lite vad som helst som mina närmaste föreslår. Tror det var det som min dröm handlade lite om.
Så nu har jag helt enkelt börjat säga ifrån mer om vad som känns jag och inte.
Oj vad babbel det blev. Men som sagt. Riktigt jobbigt med drömmar!