Inlägg från: Rickina |Visa alla inlägg
  • Rickina

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Trolljentan skrev 2011-01-31 12:44:29 följande:
    Jag är så glad just nu!!!
    När jag kollade mailen alldeles nyss så hade jag fått ett mail från pernillas brudbutik.
    Anledningen till att mina skor inte hade kommit var för att hennes paket hade försvunnit på väg från hennes tillverkare i Kina, så hon hade tre olika alternativ till mig.
    1. Hon lägger en ny beställning, men då kommer jag få vänta i minst 2 månader eftersom hennes tillvekare hade semesterstäng pga det kinesiska nyåret. ( Nej tack, tyckte jag.)
    2. Jag får pengarna tillbaka. (Det är ju bra men jag vill ju verkligen ha just DOM skorna...)
    3. Jag får ett par som hon har i lager till ett reducerat pris, men dom är strl 40 och jag hade beställt strl 39.

Detta tredje alternativ tyckte jag var hur bra som helst eftersom jag i normala fall har strl 39-40 på skor, men jag vet aldrig i förväg om jag ska ha 39 eller 40.
    Men jag tänkte att va f'*n, detta måste ju vara ett tecken!! Jag får dom skor jag vill ha, till ett REDUCERAT pris (jag sparar nästan 300 kr) och jag kommer antagligen ha skorna redan nästa vecka!!
    Detta är jättebra eftersom jag måste ha skorna snart så jag vet hur mycket jag ska lägga upp klänningen.

Sen va vi och valde ring förra veckan och den ska jag hämta ut på torsdag!!
    ÅÅHH vad det känns bra just nu, men ÅÅHH vad det känns lång kvar tills jag kommer få använda alla mina fina saker.

(Hoppas ni hängde med i alla svängar nu, känner att det finns risk för lite svamlandeTungan ute )
    Vad härligt att höra! Vi ska hämta min ring i slutet av feb! :D Jag längtar också :)
    Margris skrev 2011-01-31 21:23:55 följande:
    Hittade den här sidan när jag var ute och letade klänning. Är lite sugen på att beställa skor från dom då jag har väldigt svårt att hitta skor som jag vill ha i min storlek (34).
    shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=2197&grp=118...
    Det är därifrån jag också har beställt! Inte för att jag har en särskild önskan egentligen, utan för att jag fastnade för ett par skor och kan få de svarta.
  • Rickina

Vi ska också ha brudöverlämning, känns spännande och ovanligt, iaf för oss. Min pappa lämnade över min syster också, så det är lite kul att det blir med oss båda. Sambon står med bestmannen (sin bror) vid altaret, så han är inte ensam.

Angående musiken så ska vi ha spotify och liveband. spotify kommer igång i pauser och som bakgrundsmusik under middagen kanske? Sen när bandet slutat spela så kanske det finns danssugna folk kvar ju. Vi får se :)

• Rickina
    Emmilie87 skrev 2011-02-05 12:08:18 följande:
    Tjoho!

Vi gifter oss också 30 juli :D

Sitter nu med inbjudningarna. När kommer ni skicka dom? Vi har ju alla valt ett datum då många brukar vara på semester, så man måste nog va ute i god tid.

kul tråd!
    Vi har redan skickat våra.. för ca 2veckor sedan.
  • Rickina

Oj vad längesedan jag var här inne och skrev.. både jag och m2b var på möhippa/svensexa i lördags. De hade gjort det så skoj att det avslutades på natten mitt ute i skogen vid en sjö med spökrunda där vi flickor och karlarna möttes upp! De hade statister, en mörk historia att berätta och efter all skräck grillade vi korv över den öppna elden, skoj!

Är det bara jag som drömmer mardrömmar om misslyckanden på Dagen D?

• Rickina

Igår sammanställde vi det mesta till bröllopet. Möte med serveringspersonal och bartender i veckan.

Det är bara smågrejer kvar nu! :D

• Rickina
    Freakie skrev 2011-07-01 20:04:08 följande:

Idag hämtade jag mina brudskor som jag har beställt på Brandos, satt som de skulle. De belv inte drömskorna men de får bli bra

Till helgen är det dags för planeringsmöte med hela gänget, brudtärnan, toastmastern och vårt brudpar. Tänkte visa dom lokalerna och lite kort gå genom hur vi vill ha det under bröllopsdagen.

Sen börjar det verkligen bli dags att börja med festprogrammen... Har koll på hur de ska se ut, men innehållet!!! Har inte börjat skriva än, vet dock på ett ungefär vad vi vill att det ska innehålla så det är bara till att sätta igång. Hur går det för er andra, har ni klart alla sådana här detaljer?

Jag har också haft möte med toastmaster och severingspersonal bl a. Vi ska åka och kolla på lokalen igen snart och då kanske man ska passa på att ta med alla dit så alla vet som du säger.

Festprogrammen är klara, eller ja, det är bara drinklistan som ska rättas till, sen är det bara utskrift på det.

Imorgon åker min m2b, min pappa och svärfar till tyskland och handlar (svärmor kommer hit och vi ska mangla dukarna). Sen ska det inhandlas alkhoholfritt. Sen är det nog fasen koll på läget.
  • Rickina

Alla dukar är strykta, alla servetter är fixade med en fin knytning av sidenband som "servettring". Vilket terapiarbete, men fint blev det! Ska ha möte med en av fotograferna idag och vi måste ha möte med serveringspersonalen igen.

• Rickina

Jag måste bara fråga, bloggar ni något om bröllopet?

• Rickina

Idag är det dags för provhåruppsättning och provsminkning på mig och tärnan :D Det ska bli så spännande!

• Rickina
    Cammee skrev 2011-07-21 12:01:00 följande:
    Nu har jag precis varit och gjort min provuppsättning. jätte fint!
    Sminket fixade jag förra helgen. Så nu är jag förberedd på hur allt ska se ut!
    På onsdag repeterar vi i kyrkan, och sen på lördagen smäller det!

Börjar ni bli nervösa nu tjejer? Flört
    Nej, nervositeten har försvunnit i alla måsten :P Haha, men nu känns det som nästan allt är klart! Ska stryka m2bs skjorta och tre st dukar till, ska även fixa ramen till bordsplaceringen så gästerna vet var de ska ta vägen!
  • Rickina

6 dagar kvar brudar! :D Har en liten "kvar att göra" lista, men den ska nog minska i takt med dagarna :D

Är ni stressade och/eller nervösa? Era m2b, hur har de det?

• Rickina

Oj, jag känner mig stressad och har inte hälften kvar att göra av vad vissa av er skrivit. Vi får inte tillgång till lokalen förren på fredag, så där kan vi inget fixa ännu, men vi har förberett allt så det går smidigt på fredag. Vi ska köpa färskvarorna till baren, lime, citron, juice och mjölk. Sen ska vi köpa lite fler ljus, putsa upp lite silverljusstakar... ja, mer än då är det nog inte.

Sen är det ju manikyr och vaxning och sånt som står på schemat också :D

• Rickina
    Freakie skrev 2011-07-29 10:32:53 följande:
    Ihhh.... Nu är det bara en dag kvar. Pirret i magen är där och kommer nog att hålla i sig tills vi har blivit gifta. Trodde inte jag skulle bli så nervös, men tji så fel jag hade.
    Jag vaknade också jättenervös idag, men ju mer vi fixat i festlokalen idag ju bättre har det blivit. Nu känner jag mig väldigt lugn :D
  • Rickina
    Trolljentan skrev 2011-08-02 00:00:03 följande:
    Grattis till oss alla!!! Vi hade en helt perfekt dag!
    Det enda jag kan klaga på att allt tog slut för fort...=)
    Där jag kan jag verkligen hålla med dig. Jisses vad snabbt det gick :D
  • Rickina
    Trolljentan skrev 2011-08-02 22:46:15 följande:
    Jag vet!!!! Jag blev nästan förvånad när prästen sa åt oss att det var dags att gå ut ur kyrkan=)

Hur gick det för er med tårarna då, brudar?
    Jag började grina så fort jag klev över tröskeln in i kyrkan och kunde nästan inte få fram löftena =P
    Jag började gråta i bilen till kyrkan.. haha.. men lyckades stoppa tårarna. Sen var det relativt lugnt faktiskt. :P
Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?