Inlägg från: Trolljentan |Visa alla inlägg
  • Trolljentan

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Vi kommer inte vara ute men däremot så håller vi till i en renoverad lada. (Ska ha festen på ett gammalt bruk)
    Så det blir lite mitt i mellan skulle jag tro=) Man känner sig inte så instängd och vi kommer troligen ha portarna öppna under kvällen oxå. Får verkligen hoppas at det inte kommer regna, för då kommer vi nog bli döva där inne. (Det är ju bara oisolerat plåttak.)

• Trolljentan
    Emmilie87 skrev 2011-02-09 11:42:36 följande:
    Nu är inbjudningarna postade! Imorgon är bröllopsplanerna inte längre hemliga. Pirrigt! :P
    Oj, höll ni allt hemligt?!!!!
    Det skulle jag aldrig klara =D
    Men va spännande! Hoppas ni får massor med possitiv respons.
  • Trolljentan

Haha, herregud vilka konstiga saker man kan få för sigSkrattande
    Tack och lov så har jag inte drömt nå riktigt hemskt än, men det kommer väll det med. Brukar mest bara ha svårt att somna för jag ligger och funderar på alla detaljer som jag inte kan göra nånting åt på typ tre fyra månader.... en massa tänk om det blir si eller så =)

Annars är ringen hämtad, middagen (buffe) i stora drag klar, tårtan är funderad på (min kusin ska göra den så hon ville veta i tid hur vi ville ha den, för att kanske hinna provbaka lite innan.)
    Jag hade även sista provningen på klänningen idag Skrattande Den satt som ett smäck och är bara sååååååå fin. Min mamma va med och hon var alldeles mållös när hon såg den. Jag kommer få hämta hem den nästa vecka.

De stora saker som är kvar annars är:
    Kläder till m2b (vi ska titta på lite olika modeller på onsdag när jag ska hämta klänningen)
    Klänningar till tärnorna och kostym till marsalk.

Annars är det mesta under kontroll eller så kan det inte fixas nu iaf=)

• Trolljentan
    Emmilie87 skrev 2011-03-07 18:54:30 följande:
    Jag bokade vigselring i lördags! Hittade en superfin :D Den kommer byggas från grunden. Jag ville ha en av Schalins ringar, men den var för kantig och för smal för min förlovningsring, så därför ska guldsmeden göra en liknande, men som uppfyller mina krav ;) Känns skitbra att få en unik ring!

Här är den: (fast min kommer vara med bredare kanter, så stenarna kommer vara lite längre in på ringen, de kommer bli mer inramade än vad den är på bilden. :)
    schalins.se/sv/selector.asp?itemType=itemBrol... (ringen heter Virvla och är på rad 10).
    Verkligen jättefin ring!!
    Tror det kommer bli jättebra med lite bredare kanter. Lägg gärna in en bild när den är färdig.

Själv har jag lite problem med ring... Jag har hittat (och köpt) den perfekta ringen, men jag känner ju mer jag tittar på vigselringen och min förlovningsring tillsammans, så passar dom inte så bra ihop... Vigselringen är en slät ring i rött guld med tre diamanter på, och förlovningsringen är i rött guld men med lite mönster på kanterna. Det jag håller på och funderar på är om jag skulle göra om förlovningsringen till en vanlig slät ring ist...och jag vet inte ens om det går å göra men det borde väl inte vara några problem?

Har ni några idéer på vad man skulle kunna gör annars?
    Eller passar dom bra ihop?
    Känner mig bara förvirrad just nu....

• Trolljentan

Jag vill absolut ha två ringar, och vill inte ändra vigselringen alls eftersom jag är störtförälskad i den =P Så det luter nog åt att göra om förlovningsringen... Ska ner på stan idag, så jag kollar nog lite då.

• Trolljentan
    A loves A skrev 2011-03-09 08:59:33 följande:
    Vi ska också gifta oss den 30/7!

Mycket att fixa nu bara, hade tänkt oss nästa sommar först, men varför vänta!?
    VälkommenSolig
    Hur långt har ni kommit?
  • Trolljentan

A loves A: Då ligger ni ju bra till i planeringen tycker jag=) Har nog inte kommit så mycket längre heller...

Ja det är jättebra med vänner som kan hjälpa till=) Själv har jag släkt, både på min och m2bs sida, som hjälper till. Får hjälp med maten, frisyr, smink, blommor, tårta... man sparar nog in en slant på det skulle jag tro, och det är ju alltid välkommet Flört

Stutlake: Välkommen du oxåSkrattande
    Tycker inte att det finns några måsten alls egentligen när man ska skicka inbjudningarna. Men vio valde att skicka ut våra i början av februari, just för att vi vet att många i våra släkter har semesterplaner. Så då passade det bättre för oss att vara ute i god tid=)

Ha så kul i helgen! jag vet att jag hade nästan som träningsvärk i armen efter jag hade fixat alla våra inbjudningarTungan ute

• Trolljentan
    Bröllop201187 skrev 2011-03-09 13:24:31 följande:
    Maten är juh tyvärr en utav dom största posterna.

Det vi lagt pengar på är

Brudklänning
    Frack
    Brudnäbbsklänning
    Brudtårta
    Dekorationer
    Alkohol..

Maten får vi i bröllopspresent
    Likaså fotografering
    Blommor..

Så som sagt det är  väldigt skönt med begåvade släkt och vänner

Och så har jag nu hämtat hem papperna ifrån skatteverket
    för Hindersprövning och Efternamnsbyte..

Men tjejer hur ska ni göra med efternman?

Min sambo ska ta mitt hur ska ni göra?
    Är det inte lite tidigt för Hindersprövningen? Gäller inte bara den i 4 mån, eller har jag fattat fel där?

Jag kommer ta sambons efternamn. Fast det känns lite konstigt att byta efter så lång tid Tungan ute kommer nog ta ett tag innan man vänjer sig...
    Sambon har ett von efternamn, och det var en väldigt massa olika regler för namnbyte eftersom det är "adligt" från början.
    Så om fem månader kommer man vara adlig hahahCool 

Det är ju helt sjukt egentligen va tre bokstäver kan betyda mycket... Jag får ju tex bara "låna" namnet så länge vi är gifta. Skulle vi skilja oss så måste jag ta tillbaka mitt gamla efternamn.
  • Trolljentan
    S2011 skrev 2011-03-10 10:58:16 följande:
    Hur går det för er, allihopa? Vad har ni kvar?

Här har vi detta kvar att ordna:

* Sista check med festvåningen om meny och ljud
    * BM's kläder (som han drar ut på att prova...)
    * Hindersprövning och Namnbyte (jag byter till hans (Jensen) - Johansson är inte så mycket att hålla fast i)
    * Boka florist
    * Bordsplacering och -kort
    * "Infoblad" till middagen (Meny + Bra att veta)
    * Boka tårtfyllningsprovning hos tårtmakaren

Väntar på att ringar, brudskor och brudklänning ska dimpa ner med posten (ringarna kommer till veckan, skorna veckan därpå och klänningen i månadsskiftet).

Funderar på om kyrkan tänker höra av sig till oss eller om vi förväntas höra av oss till dem... Vet ni andra? 
    Det vi har kvar är:
    Köpa lkäder till m2b, vi vet vad vi vill ha men ska försöka hitta billigare alternativ.
    Tärnornas klänningar
    Bestmans kläder
    Transport från kyrkan
    Bordsplacering
    Fest och vigselprogram
    Lite dekorationer
    Köpa alkohol
    Hindersprövning och byte av efternamn

Herregud va lite det kändes... undrar om vi glömt nått viktigt =P

Jag kollade upp hur mycket det skulle kosta och göra om min förlovningsring, och det skulle gå på minst 1300 kr, och det finns det inte direkt utrymme för just nu...får se om jag kanske gör om ringen längre fram...
  • Trolljentan

Här står det ganska still nu tycker jag.... Fast det blir ju lite småsaker gjorda lite nu och då=)

Jag var hos frisören förra veckan, ska boka in en tid med sminkösen snart oxå.
    Tårtan ska min kusin fixa så den är oxå "beställd" eller vad man nu ska säga..

Floristen (som är mamma till en barndomskopis) ska jag träffa nån gång i maj.

Annars är det kläder till m2b och bestman som ska fixas.

har inte ens börjat fundera på trycksakerna till vigsel och fest än... kanske borde göra det snart...

är lite stressad över alla som inte har osat än....hittils är det 50 av 96 som har osat... även om vi har sista osa 30 maj, så skulle det kännas bra om folk kunde höra av sig redan nu =P

Ska åka och titta på lokalen nån dag här men det är lite svårt att komma in i den just nu eftersom cafet som brukar hålla till där inte har öppnat än...

Hur ska ni göra med era naglar?
    Jag tänkte först att jag skulle försöka spara ut mina egna, men eftersom jag håller på med hästar så är det i stort sätt omöjligt... dom bryts av så fort jag har fått ut minsta lilla längd..
    Har funderat på förlängning med då har jag hör att ens riktiga nagel tar ganska stor skada av det samt att man inte får hålla på med vatten!? eftersom förlängningarna då kan ramla av? Så nu känner jag mig jättekluven.....

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?