2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?
Tror det kommer bli jättebra med lite bredare kanter. Lägg gärna in en bild när den är färdig.
Själv har jag lite problem med ring... Jag har hittat (och köpt) den perfekta ringen, men jag känner ju mer jag tittar på vigselringen och min förlovningsring tillsammans, så passar dom inte så bra ihop... Vigselringen är en slät ring i rött guld med tre diamanter på, och förlovningsringen är i rött guld men med lite mönster på kanterna. Det jag håller på och funderar på är om jag skulle göra om förlovningsringen till en vanlig slät ring ist...och jag vet inte ens om det går å göra men det borde väl inte vara några problem?
Har ni några idéer på vad man skulle kunna gör annars?
Eller passar dom bra ihop?
Känner mig bara förvirrad just nu....
Visst kan du göra den helt slät om du känner för det, prata med en guldsmed så kanske även han/hon kan ge dig förslag på hur vigselringen ska se ut. Gör du förlovningsringen slät så funkar det att ha vigselringen bredvid, annars kan du ju alltid smälta ner alltsammans och göra en endaste ring om du hellre vill ha 1 ring.
Så kommer jag göra, och efter mycket letande har jag nu hittat den ringen jag vill ha med lite ändringar som jag ska ta upp med smeden på torsdag.
Hoppas du kan bestämma dig hur du vill göra...man ska ju ändå bära ringen resten av sitt liv.