Inlägg från: Winterfresh |Visa alla inlägg
  • Winterfresh

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Bröllop201187 skrev 2011-03-31 21:18:00 följande:
    Tealob? Vad är det? 
    En svensk sida som säljer alkohol billigare än systembolaget. www.tealob.com
  • Winterfresh
    Bröllop201187 skrev 2011-03-31 21:37:57 följande:
    Då vet jag vad det är ska beställa därifrån själv....

Men det är juh frågan om samtidigt om man tjänar så mkt på att beställa därifrån eftersom frakten blir ganska saftig... 

Går ju att räkna ut vad frakten blir + räkna ut vad det skulle kosta att handla på systembolaget hemma.

• Winterfresh

Så då har man varit och provat ringstorleken och smeden sätter igång och fixar iordning våra ringar.
    Får hämta dem 17/6...Känns som en evighet tills dess...
    Så då kan man bocka av den delen...
    Idag går inbjudningen ut, så nästa vecka ska vi åka och hämta anmälningarna hos svärföräldrarna så man kan kolla hur många dukar jag måste sy...

Hoppas ni alla får en underbar helg...Här ska vi iväg på 3 årskalas till stora sonens kompis med grillning på kvällen, sen måla lite tak :/ och nåt träningspass skall nog kunna klämmas in...

• Winterfresh

Hur går det för er med alla planeringar???
    Här har det börjats sy dukar...har 15 tygbitar 140x300 som skall zick zackas och raksömmas :)
    Men har totalt fastnat på vad jag ska för dekoration på borden, ljuslyktor är fixade men vad mer skall man ha..*suckar*

• Winterfresh
    Margis: Läckert, det där snor nog jag också. Stått och kollat på såna frön på Bauhaus, 3 årige sonen tyckte vi prompt skulle köpa såna så farmors katt kan få det...*S*

Varit iväg med tärnan idag och beställt hennes klänning...Gud vad fin den är :)
  • Winterfresh
    Trolljentan: Du kan göra en förlägning av dina egna naglar, det förstör inte dina egna naglar + att man kan hålla på med vatten. Svärmor gör sånt väldigt ofta och hon har fina naglar.

Här ska vi kolla på lokalen nästa vecka, bestämma servisen, mäta lite bord mm.
    Känns som det står still just nu...men egentligen gör det nog inte det :)
    Håller på för fullt och klipper, stryker och syr dukar. Har hittills klippt till 14 dukar som kommer var runt 3 meter långa. Måste mäta borden i lokalen för att veta hur många dukar som behövs.
    Ska sätta mig nån dag och skriva bordsplaceringskorten + börja så smått med bordsplaceringen.
    Ska träffa fotografen nästa vecka för provfotografering.
    Träffar floristen i maj för genomgång av brudbuketten.

Det jag just nu har mest panik med är festprogrammet, vet inte hur jag ska få till det överhuvudtaget. Tänkte göra det själv, men vet inte hur jag ska skriva för att få det så man kan dela pappret som man gör...Blir till att luska lite till.

Nu går jag mest och väntar på att de ska ringa och säga att klänningen har kommit så jag kan få prova den, måste börja gå in skorna också så man slipper skoskav :)

Annars är det som måste bokas klart, tårta är fixat, ringarna blir klara 17/6, m2b´s kläder är klara
    Kantorn vet vilka solosånger som skall spelas så de hinner öva in dem ordentligt Tog ett bra tag innan vi enades om 2 låtar...*S*
  • Winterfresh

Här går det sakta men säkert framåt :)
    Klänningen borde komma när som helst nu.
    Ringarna blir klara 17 juni, + att guldsmeden ska förgylla ett par manschettknappar till sambon.
    Hindersprövning och namnändring skall skickas imorgon.
    Ska beställa löpare när jag får lön, skulle förskottsbetalas så får gott vänta tills löningen :)
    Dukarna är färdigsydda (tackar mamma för det ;) )
    All bordsdekoration är klar
    Träff med cateringfirman på tisdag för att gå igenom menyn :)
    Tårtsmakning har jag gjort flera gånger *är så god* funderar på att beställa en tårta tills sonen och jag fyller år (21+26 maj)
    Väntar på att prästen skall höra av sig, varit i kontakt med kantorn så hon vet vilka 2 solosånger vi ska ha. Måste bestämma oss för in och utlåten...
    Tärnans klänning kommer nog också när som helst
    Fest och vigselprogram skall skrivas
    Gå in skorna ska jag börja med också...så man slipper skoskav
    Träffa frisören imorgon då hon ska ta hand om min risbuske + prata lite om uppsättningen.
    Pärlor till smyckena är inhandlade, nu ska jag bara få tid att göra halsband, armband och örhängen.
    Bordsplaceringen har vi börjat fundera lite på så ska sätta mig nån kväll och skriva ner allt.

• Winterfresh

Måste verkligen skaffa kuvert och frimärken så jag kan skicka iväg hindersprövningen + namnändringen...
    Träffade cateringfirman igår och gick igenom massor :) så nu kan man bocka av det...
    Väntar på att klänningen ska komma, ska dit på lördag och fråga hur det går :)
    Ringarna blir klara vid 17/6...Lång väntan..*S*
    Ska lägga över ansvaret för festprogrammet på toastmadammen, känner att jag inte riktigt hinner med det.
    Sitter med bordsplaceringen och ska försöka få ihop det.
    Börja handla på oss snask, läsk, loka, lättöl from slutet av denna månad så man slipper ta allt sånt på en gång, ett besök på bolaget blir det i slutet av juni eller efter att skattepengarna har kommit :) får tillbaka 12000:- så det täcker en hel del av bröllopet...*lättnad*
    Ringa och prata med prästen, tycker de kan ringa men lika bra att ringa och kolla när de tänkt höra av sig :) *kontrollfreak*
    Barnen ska få sig lite kläder och skor också, men det hinns med...Beställa löparna till borden och sy klart bordsdukarna...
    Så har lite att pyssla med samtidigt som man ska jobba 100% + ta hand om en familj..*S*

• Winterfresh

Imorn skall hindersprövningen skickas, efter mycket om och men har jag fått kuvert från pappa, nu ska bara frimärket letas fram..*S*
    Ringa till brudklännningsaffären också och kolla om klänningen är på G, vill så gärna prova den NU :)
    Vilken dag som helst ska underkläderna komma som jag beställt...Hoppas de passar...
    Imorgon ska jag sätta mig med bordsplaceringen...jobbat hela helgen och är helt färdig...*usch och fy* men imorgon är man ledig och kan ägna lite till åt planeringarna, bara barnen är på rätt humör... :)

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?