Inlägg från: Bröllop201187 |Visa alla inlägg
  • Bröllop201187

2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?

Det kunde ta upp till 6 veckor har jag för mig att det stod på hemsidan =)

• Bröllop201187

Och sedan under sommaren ska det juh vara semester  på statliga verk så få iväg papperna nu så dom inte ´´råka slarva bort dom´´

• Bröllop201187

Nu har vi fått våra papper tog 3 veckor att få dom =)

• Bröllop201187
    Emmilie87 skrev 2011-05-11 19:15:08 följande:
    Börjar namnändringen gälla automatisk efter vigseln? Behöver vi göra nåt mer än skicka ansökan om namnändring tillsammans med hindersprövningen?
    Som jag har förstått det så börjar det att gälla när prästen skrivit på papperna och skickat in dom efter han vigt oss.

Vi skickade hindersprövningen och namnändringen samtidigt.. 
  • Bröllop201187

75 dagar kvar, jag kommer inte att hinna.....

Jag är så otroligt less på alla dessa släktingar som ska ställa till det..... Och vi ska fixa och dona åt dom, med sovplats och så vidare...... Lust att be dom fara dit det inte snöar 

• Bröllop201187
    Freakie skrev 2011-05-15 22:06:03 följande:
    Margris: Har ni någon tärna och bestman? Kan inte dom sitta vid honörsbordet?

Spännnade för er som ska prova klänningar! Min ligger och väntar på mig här hemma

Bröllop201187: Kan inte släktningarna fixa med boende själv? Eller era föräldrar kan kanske hjälpa till med det? Känns som om ni skulle kunna göra annat än att fixa boende för vuxna människor. Men det är kanske bara jag...
    Jo det är juh meningen att mina svärföräldrar ska fixa sitt eget boende dom bor 60mil ifrån oss, men dom ska göra allt så förbannat omständigt... Dom ska ta husbilen upp, och där ska juh dom sova, och sedan har dom råkat lova 6st till att dom kan sova där med dom, men hur hade dom tänkt att det skulle gå? Och sedan säger dom att dom ska bo hos oss, men det kommer att vara fullt hus häriallafall på bröllopsdagen sambon sover borta med bestman och svåger så jag har svägerskan här och tärnorna och dottern, och sedan kommer frisören och ska fixa hår..

Jag blir bara så less, vi ska ställa upp vi ska vi ska 
  • Bröllop201187
    Margris skrev 2011-05-15 22:05:59 följande:
    Trolljentan: Det är inte så lång tid för mig, bara 1 vecka : ) men det känns skönt att ha den viktiga punkten avprickad på listan.

Bröllop201187: Vad är det du inte kommer att hinna med? Det är ju som dom säger, släkten är värst! Mycket därför jag har sagt upp bekantskapen med mina föräldrar.... 
    Det känns som man inte kommer att hinna, men det mesta är juh klart men som sagt svärföräöldrarna kommer inte förens på fredag kväll inan bröllopet lika så, bestman.. Så där får man juh ingen hjälp direkt
  • Bröllop201187

Men i inbjudan så har vi skrivit boende platser, och telefon nr med tanke på att hela hans sida är långväga gäster.. Och dom andra i släkten och hans vänner från sthlm/Finland har bokat boende... Men dom ska alltid ställa till med något...

• Bröllop201187

Jag skrev personbeskrivning när dom o.s.a så det inte blev så mkt på slutet och då är vi 120 =)

• Bröllop201187

Mina 3 tärnor kommer att ha buketter....

Svar på tråden 2011-07-30 Någon mer som ska gifta sig?