• Cianma

Vad tycker ni?

Jag och min kille har varit tillsammans 3.5 år. På senare tid har vi börjat prata seriöst om förlovning. Nu är det så att vi inte bor ihop än, och jag har känt att man kanske borde flytta ihop först. Men båda pluggar och vi vill inte ta lån, så det dröjer innan vi kan flytta ihop och jag vet inte om jag vill vänta så länge. Jag vill vara "ringmärkt" så folk vet att detta är mannen jag älskar och vill spendera mitt liv med..

Vad tycker ni - ska jag vänta, eller "go for it"!?

• Svar på tråden Vad tycker ni?
  • Cianma
    Emblas Mamma skrev 2010-11-14 15:08:55 följande:
    Go for it! ;) men spara lite först så ni har råd med de ringar ni vill ha:)
    Tittade först på ett par i vitt guld för 12000..Tyckte det var lite dyrt! Hittade sen ett annat par i vitt guld för 10000..Tyckte det var lite dyrt också. Sen läste jag att vitt guld inte är så tåligt, så jag började kolla på titan och insåg att de både var skitsnygga och mycket billigare. 

Vi pratade om att vänta tills vi flyttat ihop, så alla pengar vi sparat kunde gå till nya hemmet, men nu behöver vi ju kanske inte det längre när det inte blir så fasligt dyrt i alla fall:)

• Cianma
    moonlightgirl skrev 2010-11-14 21:05:11 följande:
    Jag och min sambo förkovade oss innan vi flyttade ihop så det är klart att ni kan göra det. Känns det rätt för er såär det bara att köra på.  Lycka till.  =)
    Tack:D
  • Cianma

JustMeAndMyLove skrev 2010-11-15 17:20:29 följande:
    Haha, jag tycker det lät kul. Många uttrycker sig så i min krets av norrlandsbönder ;) Tror nog det ligger mer bakom en bara en önskan om en ring :)
    Självkart, det är meningen bakom ringen som betyder något. Förlovning skall leda till äktenskap och ett liv tillsammans..
Svar på tråden Vad tycker ni?