Inlägg från: Matilda Bäcker |Visa alla inlägg
  • Matilda Bäcker

2011-brudar för 8:e gången!

Hej på er 2011-brudar, här har ni en till

Klart så här långt är:

Kyrka bokad Lokal bokad Klänning köpt Brudgummens kläder hyrda Vem som ska vara tärna Vem som ska vara markalk Catering bokad Fotograf bokad Vem som ska vara toastmaster Det som är att göra inom de närmsta veckorna är: Tryckeri till trycksaker bokat (svärföräldrarna äger tryckeri så det blir billigt)

Känns som om vi har kommit rätt långt, men de nästkommande veckorna blir det till att bestämma färgtema (jag är överens men inte m2b), designa inbjudningskorten, fastställa gästlistan, boka en präst samt träffa cateringen och bestämma menyn.

• Matilda Bäcker

Jag glömde säga att frisör och makeupartist är bokad till bröllopet också, samt hotellrum till bröllopsnatten.

Och igår spikade vi färgtemat! :D Det blir aprikos/cremevit.

• Matilda Bäcker

förlovadflicka skrev 2010-11-30 12:30:12 följande:
    Det bestämde vi som färgtema först också, har höstfärger och tema nu :) Men min klädsel kommer gå i aprikos och vitt :)

Coolt! Jo det blir nog aprikos och vit här med, inte cremevit eftersom klänningen inte är cremevit, utan bara vit.
    Funderar även på att ha gult eller alternativt guld med i färgtemat, vad tros om det? Vill inte ha grönt för det är så vanligt, jättemånga sommarbrudar har det. Men aprikos, vit och gul tror jag kan bli snyggt.

• Matilda Bäcker

förlovadflicka skrev 2010-11-30 14:37:46 följande:
    Vi har guld också, haha, vi är nog lite lika :P 

Haha verkar så :-P
    Men tror nog det blir gul snarare än guld, vill behålla sommarkänslan i färgtemat, det får inte blir för höstigt

• Matilda Bäcker
    Jeliqa skrev 2010-12-13 10:20:02 följande:
    Hoppas att jag också får vara med här i tråden :)
    Vi förlovade oss 28/11 och är nu i full gång av planeringen till bröllopet. Vi gifter oss den 13/8-11.  

Grattis till förlovningen! Och välkommen hit till oss 2011-brudar!

• Matilda Bäcker
    mrsJR skrev 2011-01-05 22:29:39 följande:
    Jag har precis köpt det allra viktigaste, nämligen skorna!
    Åh jag vet inte hur jag ska kunna hitta ett par skor som är båda snygga och bekväma och som passar mig och klänningen! Har svårt att hitta skor i vanliga fall, ännu mer till denna dag för då ska det ju vara lite extra!
  • Matilda Bäcker
    MissNina skrev 2011-03-08 09:36:48 följande:
    Och ett nytt project, min M2B vill ha egna löften :S.
    vet inte vad jag ska skriva för löften men jag hoppas får lite tips här på BT.
    Vad romantiskt, önskar min m2b tog såna initiativ!
Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!