Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

2011-brudar för 8:e gången!

Vill också hoppa på :) Vi gifter oss 1/10-11 och har bokat lokal för öppet hus och lokal (restaurangvariant) för festen, vigsellokal och vigselförättare, köpt klänning, bokat frisör... Och köpt en massa smågrejer :)

• förlovadflicka
    Matilda Bäcker skrev 2010-11-30 10:58:27 följande:
    Jag glömde säga att frisör och makeupartist är bokad till bröllopet också, samt hotellrum till bröllopsnatten.Och igår spikade vi färgtemat! :D Det blir aprikos/cremevit.
    Det bestämde vi som färgtema först också, har höstfärger och tema nu :) Men min klädsel kommer gå i aprikos och vitt :)
  • förlovadflicka
    Matilda Bäcker skrev 2010-11-30 14:25:05 följande:
      Coolt! Jo det blir nog aprikos och vit här med, inte cremevit eftersom klänningen inte är cremevit, utan bara vit.Funderar även på att ha gult eller alternativt guld med i färgtemat, vad tros om det? Vill inte ha grönt för det är så vanligt, jättemånga sommarbrudar har det. Men aprikos, vit och gul tror jag kan bli snyggt.
    Vi har guld också, haha, vi är nog lite lika :P 
  • förlovadflicka

Wedding2012 skrev 2010-12-01 10:01:11 följande:
    jag vet knappt hur vals ser ut.. men kan man dansa det till låten: Hungry eyes?

Nej, det är fel taktart. Vals går i tretakt. Du vet EN två tre EN två tre. Inte EN två TRE fyr...

• förlovadflicka
    Liiisan skrev 2011-02-05 14:24:24 följande:
    Oj hej tjejer!
    Har letat efter tråden när den förra tog slut men inte hittat!!!

Här går de frammåt :) Dryga 2,5 månad kvar :) Inbjudningskorten är utskickade... De mesta är klart..
    Kyrkan, präst,sånger,band,lokal,mat,kläder till alla utom näbbarna är klara, min ring håller på att göras, min kännings är hos skräddaren, frissör å smink är fixat...

Ja de mesta :) Helt sjukt va tiden går. Nästa vecka ska vi boka in valslektioner haha :) Va ska ni har för musik till valsen? 
    Oj, vad kul, själva har vi 237 dagar kvar och det känns seeeeegt :P 
    Vi ska ha "try to remember" instrumentalt med stråkar och piano :) 
  • förlovadflicka
    StårBrud2011 skrev 2011-02-18 12:09:03 följande:
    Nu hänger klänningen i min garderob o väntar på den stora dagen. 2veckor kvar
    Åh, fy vad härligt! Blir alldeles glad för din skull när jag hör det :D 
  • förlovadflicka
    StårBrud2011 skrev 2011-03-04 20:56:59 följande:
    I MORGON e det dax.....
    OJ! Lycka till!!! :D 
  • förlovadflicka
    MagicBride skrev 2011-03-06 18:38:23 följande:
    Satt och pratade bröllop med min faster i fredags och hon frågade om jag tänkt mig att ha en brudkrona/tiara och jag sa att jag hade tänkt tanken men visste inte vad jag ville ha och att de flesta kostade alldeles för mycket för ett smycke man har en kväll. "Men vi har en i släkten" sa hon då. Visade sig att hon hade en brudkrona/tiara hemma som både min farmor och min farmors mor burit på sina bröllop! Jag ville givetvis se den, men var rädd att den inte alls skulle vara min stil. Jag hade inte behövt oroa mig för den är superfin! Behöver putsas till en aning, men jag ska absolut ta med den till frisören och se om hon tror vi kan skapa magi

Vad tycks?

Åh fy vad kul! :D Jättefin är den! :) 
Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!