Inlägg från: SaJo1981 |Visa alla inlägg
  • SaJo1981

2011-brudar för 8:e gången!

Här kommer en brud till :) 23 juli är det dax! Jeliqa: hört från flera vänner att skorna på Matildas fest är väldigt små i storleken så mät dina fötter o skicka förfrågan till dem om hur stora skorna är i cm! Har nämligen också hittat mina drömskor där och ska göra så! Men jaaaa! Sjukt billiga skor...och snygga, dessutom är jag så glad att man kan välja klackhöjd (visserligen älskar nag höga klackar men min m2b och jag är lika långa så jag vill inte se ut som ett fyrtorn)

• SaJo1981

Jeliqa: nu vet jag inte vad de hette men de är rund tå, spetstyg (siden fanns som alternativ) med ett sidenband som knöts uppe på vristen...haha om du fattar? Ska kolla vad dom heter...

• SaJo1981

Haha! Men visst är dom gudomliga? Jag blev förälskad rsta gången jag såg dom, gilar inte spetsoga skor o dessutom kör vi 1800-tals tema;)

• SaJo1981

Jeliqa: en vän till oss ska sy min klänning, köpte ett mönster som egentligen är kostym-mönster inspirerat av Jane Austen, vissa ändringar har gjorts, allt tyg är köpt, :) Ska även ha hatt med slöja i sann Jane Austen-anda som en hattmakare sagda sömmerska/vän känner! Kommer bli helt dunder......

• SaJo1981

Jeliqa: som du förstår är jag också stort Austen-fan :) jag hoppas verkligen det kommer bli bra, det känns bra, hade ju velat att m2b haft frockcoat för att "matcha" temat o för att det är jäckligt snyggt, men som sagt tidigare är han inte så lång o har dessutom inte speciellt långa ben vilket antagligen gjort att han sett ut som en pingvin...inte hett! Emelie87: fy satan vilka snygga skor! Jag ÄLSKAR såna höga pjux egentligen men eftersom min m2b inte är så lång blir det tyvärr inet sådant till mig...sen matchar det väl kanske inte så bra till 1800-tals temat hahahah

• SaJo1981

jaaa det kommer bli toppen=) största problemet är dock transport! det visade sig inte vara så lätt att hitta ställe där man kan hyra häst och vagn! funkar ju inte egentligen med bil när man kör 1800-tal!
    Vi ska ha festen ute på landet vid vår sommarstuga så jag tänkte passa på i påsk när vi är uppe att kolla runt med grannarna som bor där på heltid om dom har någon häst o vagn, i värsta fall ska vi kolla med en granne där uppe som samlar på veteranbilar...inte helt tidsenligt men coolt ändå!
    Då ska vi dessutom passa på att ta en tur till kyrkan o fota och även till lokalen! har faktiskt aldrig varit inne i lokalen vi hyrt....lite småskrämmande! men den är billig och ligger perfekt till i förhållande till kyrkan och våran sommarstuga!

• SaJo1981

Åååh vilken fin klänning ;) Fick idag ett mail från prästen som döpte våa grabbar där hon skrev att hon med glädje viger oss, problemet är dock att hon har flyttat och inte har fått sitt schema för sommaren, så hon vt inte om hon är ledig den dagen! *håller tummarna och hoppas* hon var fanastiskt bra och det skulle verkligen glädja oss om hon kan! Hjälp till och håll tummarna snälla!

• SaJo1981

MayBeBride09: jag bor i Göteborg så vi ska iväg på bröllopsmässan när den kommer hit seni istället! Har varit på den en gång innan men i år känns det verkligen kul eftersom vi faktiskt räknar ner till sommarens bröllop :)

• SaJo1981

Bröllopsmässan menar jag! Den är i början av februari här..... Vet inte ens när allt om bröllops mässa är eller om den komer hit...

• SaJo1981

är det någon som har planer på att göra egna inbjudningskort? eller kanske några som redan gjort?
    Hurdana gjorde ni?
    Var det mycket jobb?
    och vad blev kostnaden ungefär per kort?

• SaJo1981

ojoj Grattis Allima=) kul, hur blev eran dag? hur känns det sådär efteråt?

• SaJo1981

smått besviken idag=(

fick ett mail från prästen som döpte våra barn vilken vi hade frågat om hon ville viga oss (hon har flyttat, dessutom ska vi ju inte gifta oss på vår hemort) hon var fantastisk verkligen!

Tyvärr meddelade hon idag att hon jobbar den helgen och inte kan komma loss=( vilken otur!

nu känner jag inte alls för att bara ta in "vilken präst som helst"

tråååk

• SaJo1981

Har det varit lätt o välja musik för er andra? Vi har ett helvete för att uttrycka sig ordentligt...." våran låt" är sugar we're going down med fallout boy ich den passar nog inte så fint till bröllop! Hahahha Är det någon som har bra tips till låt som ska sjunas i kyrkan, tänkte fråga min kusin om hon kan sjunga mrn har ingen låt!

• SaJo1981

Efter att med ljus och lykta sökt på internet och hela göteborgsområdet har vi nu äntligen hittat ett tyg till tärnornas klänningar, dt var inte det lättaste att hitta "rätt" grön! Blev tillslut att jag o min svägerska tog en tur till tygriket igår...Kinna, Skene, Fritsla och i sistnämda Fritsla hittade vi ett tyg i rätt material som dessutom var olivgrönt! Hallelujah! Nu ska man bara hitta ett sidentyg i ungefär samma färg till herrarnas kravatter!

Svar på tråden 2011-brudar för 8:e gången!