• MiaAnd

Vill ha tips på catering och festlokal i Sthlm

Hej!
    Jag sitter och planerar  för sommarbröllop (juli 2011) och skulle tacksamt ta emot tips på bra och prisvärd catering, samt mysig festlokal för ca 60-70 pers där man får ta med egen mat och dryck. En fördel om det finns i norra delarna av stockholm, t ex Sigtuna, Väsby, Sollentuna. Om någon har tips på mysigt/romantiskt ställe att gifta sig på också så är även det välkommet. Vi har bara bott här i knappt ett år så vi har inte hunnit hitta några riktiga smultronställen än. :) Kan tänka oss både kyrkligt och borgerligt.

Vi kommer att försöka hålla budgeten nere så mycket som möjligt, så inga tips på slott och liknande. Finns jättemånga fina slott häromkring, men det blir för dyrt för oss.

• Svar på tråden Vill ha tips på catering och festlokal i Sthlm
  • MiaAnd

Tack för tipsen! Jag tycker Kairo är i dyraste laget faktiskt. Läste nånstans att det kostar 8000 att hyra där. Vet inte om jag är bortskämd med småstadspriser eller vad det är, men jag tycker det mesta häromkring är rätt dyrt. Och slottet kostar 14000 på en helg! Jag vet inte om det går att hyra bara ett rum billigare eller nåt? Vet du någon som har haft fest där? Ska kolla det där inne i stan också. Det kan ju faktiskt vara ett alternativ.
    Vi gifter oss 16 alt 23 juli. Har ni kommit långt i bröllopsplanerna?

• MiaAnd

Såg nu att slottet är stängt under juli månad. :-/ Då var det inget alternativ i vilket fall då... Pratade även med Holken i Sollentuna och de har också sommaruppehåll. Tycker det är lite märkligt med tanke på hur många som gifter sig under sommaren. Det gör ju inte saken lättare precis...

• MiaAnd

Jaha, så ni har festen vid ett senare tillälle alltså. Men gud ska man behöva vara ute 2 år i förväg?? Jo, jag har kollat upp några olika bygdegårdar så nu är det väl bara att åka runt och ta en närmare titt på dem och hoppas att nåt är ledigt. Vet att vi är lite sent ute, men ingen av oss har riktigt orkat ta tag i detta under hösten. Vi har varit på väg att gifta oss en gång förut, så jag är inne på min andra bröllopsplanering... Men den gången hade vi planerat att gifta oss på sambons hemort så det har vi inte så mycket hjälp av. :P Men det är lite skönt att veta vad som behöver göras iaf.

Håller med om att det verkar vara svårare med lokal när man är många. Vi får nog kapa lite i gästlistan. :) Vet inte exakt hur många vi blir denna gång. Vi hade 70 på listan sist, men jag tror vi blir färre nu + att det säkert är några som inte kommer.

• MiaAnd

Det lutar åt catering. Blir nog för mycket jobb annars.

• MiaAnd

Helena Lundquist skrev 2010-11-23 13:08:13 följande:

Om det är i Stockholm kan vi säkert hjälpa till, vi har lagat mat till många bröllop.

Ja, det är i stockholmsområdet, Sigtuna/Märsta. Pris och utbud?

Svar på tråden Vill ha tips på catering och festlokal i Sthlm