Inlägg från: Invincible |Visa alla inlägg
  • Invincible

Vi som gifter oss i september-2011

En tråd för oss - Vad härligt! Här är en lista vad jag sysslat med sedan älsklingen friade  2 juli. Det låter mycket när jag tittar på det, men så mycket är ju kvar!

Plats är klar, vi har bokat och betalat för Fåfängan den 10 september.

10 september 2011, kvällsbröllop. Drinkar, dans, mingel. FEST helt enkelt.

Gästlistan är mer eller mindre klar, lite finlir p.g.a. par som just gjort slut eller bildats.

Jag har världens finaste tärnor.

Min M2B har världens bästa marskalkar.

Vi har skrivit kontrakt med en underbar fotograf, Carl Bengtsson, www.carlbengtsson.net/

Vigselförrättare är ett gissel. Någon som känner till en bra i Stockholm?

Frisör är nog klart redan, hon gör dessutom både löshår och smink. Måste "testa" henne någon dag bara!

Toastmaster och toastmadame är tillfrågade och har gladeligen tackat ja.

Vi har varit på Artinians och talat om ring, men jag vill inte beställa den riktigt ännu.

Brudklänning ska en nära vän som är utbildad sömmerska sy.
    Skor ska jag designa själv.

M2B ska bära svart kostym såvida han inte ändrar sig hastigt och lustigt. Med knallrosa foder som matchar temat!

Marskalkarna bär också svart kostym.

Tärnorna ska ha svarta klänningar, har inte bestämt oss för om de ska sys upp eller bara köpas färdiga.

Färgtemat är limegrönt och starkt rosa

Save the date och inbjudan är designade, men inte färdiga i text. Har bra kontakter på ett tryckeri, så de bjuder på alla kort och tryck i bröllopspresent!

Ska ha en bukett av hot pink gerbera, inget avancerat där. Ville eg. nästan inte ens ha en bukett.

Ja.... jösses vad saker att tänka på. Och då ska vi ändå ha det rätt enkelt, ingen middag, tillexempel. Alkohol och plockmat fixar Fåfängan, samma sak med städning och personal.

• Invincible

Oj, det var tidigt för klänning känner jag. ELLER - och det är inte omöjligt - så ligger jag efter?! ;) Eftersom jag får klänningen uppsydd så börjar vi inte mäta och sy förrän i sommar! Vad spännande att redan nu kunna prova sin klänning!!

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Invincible

Gaaaah! Nu har jag beställt vigselringen! Kunde inte låta bli när Artinians hade 15% rabatt på alla förlovnings/vigelringar fam till alla hjärtans dag. Vigselförättare har vi inte fått tag på än. DET är lite ångest...

And tonight we can truly say - Together we are invincible
Svar på tråden Vi som gifter oss i september-2011