Inlägg från: Zelmah |Visa alla inlägg
  • Zelmah

Vi som gifter oss i september-2011

Nämen, en septembertråd som har helt gått förbi mig! Hu har jag kunnat missa den!

jaja..
    Gifter oss 3 september och börjar känna mig lite smått stressad.. och snart börjar jag skriva c-uppsats oxå.. skulle gått en kvällskurs oxå uppepå detta men det blev inte så iallafall o det var nog kanska tur haha! Hade kanske blivit liiite för mycket på en gång.

Börjar bli lite små stressad som sagt.. vi har hunnit:
    - Bokat festlokal
    - Bestämt plats för vigsel (utomhus, måtte det inte regna..)
    - Fixat kläder till båda
    - Utsett Bestman och Bestfriend/brudmarsalk
    - Utsett två toastmadames
    - Gästlista klar
    - Bestämt transport men ej bokat än (bekanta som har en veteranbil)
    - Maten nästan bestämt, vissa saker kvar
    - Stilen på bröllopet bestämd. bohemiskt antik/vintage-chict typ...

Måste få iväg Save the date-kort pronto pronto! vi har sagt flera helger irad att vi ska göra det men inte hunnit....
    Nu måste jag snart börja med att göra inbjudningskorten, beställa grejer till dem.. måste börja med allt annat pyssel som bordsplacering dekorationer m.m

Frisör!! hjälp... vet inte hur jag vill ha håret heller... o ring måste jag väl oxå börja tänka på antar jag..

När skickar ni ut era inbjudningar?

• Zelmah
    IdaPierre skrev 2011-02-01 15:29:48 följande:
    Jag har en liten fråga..vad är det för skillnad på save the date kort och inbjudningskort?+ haha ja kasnke är lite trög som inte fattat det ;)
    save the date-kort skickar man långt innan just för att folk ska kunna boka in datumet. Nuförtiden planerar ju gärna folk långt långt fram i tiden och om det kanske är nån populär helg man valt eller om man har långväga gäster så brukar man skicka ett save the date-kort kanske 6-12 månader innan. I det kortet står i princip bara att vi ska gifta oss det datumet och vi hoppas att ni kan komma. Formell inbjudan med mer info kommer längre fram. Sen skickar man sin vanliga inbjudan kanske 2-3 månader innan. då har alla i god tid fått reda på datumet och man riskerar inte att någon redan bokat in något annat på just det datumet eller hindras pga att de är långväga o det inte finns kvar tåg/flybiljetter o lediga hotellrum etc.. inte får ledigt från jobb mm

funderar just nu över när det är lämpligt att skicka iväg inbjudningarna... vill inte skicka för tidigt så att folk glömmer bort att osa o så... vill heller inte skicka för sent... blir kanske i mitten av maj.. Vad tror ni andra om det?
Svar på tråden Vi som gifter oss i september-2011