Vi som gifter oss i september-2011
Här kommer fortsättningstråden på tråden nedanför:
Här kommer fortsättningstråden på tråden nedanför:
Hur går det flickor? Hur långt har ni kommit?
Vi gifter oss den 2 september-2011.
Klänning och slöja kommer i mitten av december, (beställd från en affär för några månader sen).
Skor, strumpeband, paraply, tiara, brudväska, Ring, tärnornas klänningar, godispåsar, rispåsar, rosenblad, dukar, ljusfat, ljus,placeringskort, gästbok, kyrka, sminkös, fotograf, solist och bröllopssvit är klart.
Mitt största problem är lokalen, hittar ingen stor och bra lokal där man får servera egen alkohol.
Sen beskymmrar jag mig mest för dessa program, speciellt fest programmet.
Annars har vi tänkt förrätt, huvudrätt och sen bröllopstårta på det.
Sambons kläder fixas mycket senare då han vill minska lite vikt innan, och barnens kläder väntar vi också med då jag inte vet hur mycket de tänker växa fram till bröllopet.
Jag letar lokal i Gävle. Har verkligen letat överallt, vissa är upptagna och andra får man ej servera egen alkohol i.
Skönt att vara ute i god tid.. Men risken finns att det stressas med de sista i slutet ändå..
De är ju så mycket som ska fixas och planeras. Hoppas att budgeten håller och att vi har hunnit spara klart tills det är dax.
Min klänning har kommit och jag ska ner på affären och prova ut den i morgon:)
Nervöst.. Har väll gått upp nått kilo nu över jul och just för tillfället lite svullen.. kommer jag komma i den??
Klänningen var perfekt:)
De är snörning på den i bak, så man har lite att spela med;)
Annars brukar jag inte pendla så fasligt fullt mycket i vikt, nått kilo hit och dit bara.
Skräddaren var sjuk så de ska höra av sig om cirka en vecka, då jag ska få den lite uppsydd i framkanten.
Och sen har jag bett att få bakplattan borttagen, så man kan se ryggen under snörningen.
Och så ska den pressas:)
Sen får jag ta hem den:) Den är betald och klar:)
Hur går det flickor, hur långt har ni kommit??
Det är en spännande resa vi är på=) Mycket som ska fixas och mycket som ska falla på plats=)
Jag har lite svårt att föreställa mig hur det kommer att vara och kännas i kyrkan.
Nervöst antar jag=)=)
Jag håller på att bli galen på allt planerande. Inte kul att göra en massa nu på semestern, ont i magen.
Nån som känner igen sig?
Känns som att vi har massor kvar att göra:(
Hur går det för er andra??
Min lista på det som är kvar: KATASTROF
* Fixa all alkohol, vet knappt hur mycket som inhandlas.
* Beställa blommor, buketter, corsager osv.
* Dubbelchecka med fotograf och ses för en pree-foto.
* Dubbelchecka med frissa..kommer tyvär inte få en provuppsättning..
* Dubbelchecka hotell
* Sambo, son och bestman ska prova ut kostymer.
* Väntar på att dotterns klänning ska komma, hoppas att den passar, ev sy upp hos sömerska.
* Skor åt barnen.
* Boka tid för naglar.
* Fixa festhäfterna
* Fixa vigselhäfterna
* Träff med prästen..alla verkar ha semester fram till att vi ska gifta oss så vi vet inte när det blir eller vem.
* Köpa godis till favourspåsarna..vet ej vad..
* Stämma av med catering
* Köpa in all snacks, läsk osv.
* Beställa bröllopstårta.
* Fixa bil...har ingen idé vad...
* Ett par noter till ska skaffas
* Fixa med placeringskorten
* Underkläder till mig och sambon
* Köpa in de sista till dekorering av lokal
* Å sist så ska allt delegeras ut till vem som ska göra vad... Min toastmadame vet inget av vad hon ska göra - knappt jag vet det..
HJÄLP=)
Drygt 3 veckor kvar..kan knapp fatta det..
Jag tycker jag/vi betar av Att göra listan men den fylls liksom på hela tiden ändå.
Hur går det för er flickor??
Nästa bakslag, när det bara är 3 veckor kvar:(
Killen som skulle fixa alkoholen har dragit sig ur:(
Hur mycket ska man orka med igentligen:(