Norrskensflamman skrev 2010-12-01 09:50:10 följande:
Hehehe! Här har du familjen slalomälskare. Vi har "tvingat" våra att åka slalom sen de var i 3½-4 årsåldern. Eller tvingat och tvingat. Mild övertalning och lite lirkande. Som tur är älskar de slalom nu Själv har jag åkt sen jag var 6 år (det var ganska ovanligt på den tiden att så små tjejer åkte), men åker inte så jättebra för den skull. Är självlärd och har aldrig fått en riktig slalomlektion. Så tekniken suger. Men jag åker för KÄNSLANS skull Maken åkte slalom första gången i 25-årsåldern, asfaltblomma som han är och "utlänning". Men eftersom han är sportkille så lärde han sig snabbt. Skridskor eller skidor på fötterna, ingen större skillnad tyckte han. Han älskar slalom!Jag är så otrooooligt glad för det. För jag skulle ha svårt att leva med någon som inte vill åka slalom. Låter förmodligen sinnessjukt, men så är det. Så flickorna våra har inte haft något större val, kan man säga
Mina föräldrar åkte bara längd (de torrisarna
) så jag lärde mig som vuxen. Har åkt med UCPA x antal ggr (tappat räkningen) så numera älskar jag offpist och puckelpist, inte för att jag är bra på det men tar mig ner överallt. Tom isiga backar är ok, fast varför ska man över huvud taget åka i backar?
Maken och jag träffades i Hemsedal - say no more...