Hej alla fina!
Vill passa på att titta in efter en lång tids uppehåll.
Jag har under våren och sommaren passat på att ta tag i saker som jag kanske inte tidigare haft ork till och har också kommit till många bra insikter. Att ta vara på livet mer här och nu.
Jag har levt lite i en bubbla och stressat och jobbat som en galning, och försummat mig själv och mina egna behov. Att finnas tillgänglig för alla andra före mig själv. Vad händer... jo man kollapsar nästan tillslut.
Jag har nu dragit ner på arbetstempot, väljer med omsorg mina nya projekt. I äktenskapet har det under åren varit haltande och krisande i omgångar, men också underbart och lyckligt. Nu känns det som att vi båda står på samma sida och innerligt menar det båda två. Vi måste prioritera varandra annars går det åt pipan!
Kanske har jag tagit till flykt genom att begrava mig i arbete för att inte "hinna" rota i mitt eget liv. Min man har själv engagerat sig i alla möjliga projekt, har sitt oregelbundna skiftschema på jobbet och hängivit sig åt alla idrotter han kunnat. Det beror ju till viss del av hans rastlöshet.
Jag har inte orkat,kunnat nå honom och har då till slut nästan givit upp försöken. Det är ju inte så kul att påminna om att "hallå, du har en familj". Så har det sett ut periodvis. Men nu gör det inte det längre.
Nu hoppar jag bara in i tråden och bla bla.... om mig själv.....
Jag ska leta mig bakåt i tråden och se hur ni alla mår, men något jag har lyckats förstå är att det har kommit tillskott i tråden Grattis Ninnis och Fru Sy!!
Flamman, vi har ju haft lite kontakt och jag vill skicka tusen miljoner styrkekramar!!
Daa, Heloise, Lanovia, Villemoa era små knattar är inte så små nu.
Blomman, hoppas allt är bra med familjen och voffsingen!
EA, vad mysigt med en vovve! Mugglan, vinkar till dig!!
Kram på alla, även de jag inte skrev nu!!