I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hej!
Vikarierande kyrkoherden/kamreren tittar in som hastigast och vinkar!
Känner igen det där Hvidis, även om med fyrbenta barn och något andra måsten, men likväl måsten!
Fick reda på förra veckan att de inte får dra ner min tjänst så som de ville ( tackLunds stift!) så då drar de inte ner alls. Men hela situationen här är så beklämmande att jag ändå söker annat (och det finns ju hur mycket som helst att söka - inte.) Men det kan bli en ledig tjänst, för den församlingen som Syrinx kände till, där vet jag vem som fick tjänsten och den personens tjänst bör snart bli ledig - Hos Ingis!! Oj så mycket bra anledningar till hembesök det skulle kunna bli! Faran är bara, att så fort jag får reda på något sådant så har det tagit ungefär fem minuter i min fantasi och sedan har jag i princip fått jobbet. Öh! Har iaf ringt chefen där, som jag känner mycket väl eftersom jag bott där och hjälpt till mycket - och gjort praktik! Så jag kanske inte skulle vara helt körd då! Vi får se...
Nu skall jag iaf vara ledig i morgon (fast tjänstemobilen måste vara på alltid, ständigt nåbar som chef, hå hå ja ja!)
På lördag ringer klockan vid 02.00 sådär, då skall man gå upp och jaga padda och sedan åka till Kalmar!
Välkomna på kattutställning i Spelefanten! Hon kan ta cert 7 av 8 för Grand-titeln! OOhhh, så spännande! Tror att husse får bära fram henne, hon känner nog av mina tävlingsnerver annars och då blir det väl fräs och annat för domaren - och det är inte bra, även om hon är padda och därför får fräsa lite.
Nu åker jag hem och hoppas att jag kan hänga här lite mer, men är mest som ett gammalt lakan om kvällarna. trist!
Puss! Tänk på oss på lördag!
Och nästa gång jag tittar in (försöker hänga med så gott det går med telefonen) vill jag väldigt gärna se livstecken från bl a Fru E och Syrinx. Och vad hände med Diz? miss ya, girls!
Vill osså se livstecken från Syrinx o Fru E o Diz!
Har vi hört ngt från Syrinx sedan bröllopet?