lanovia 08 skrev 2012-02-28 11:57:42 följande:
Jo det är sant! Vi får se när och om det blir aktuellt.
Det där med att låta ungarna vara med, det pratade jag o ninnis om i lördags. Hur häftigt det är. Vi lärde ju känna varandra innan något av barnen var födda (utav de som var med då) och nu är den äldsta 2,5 år och det har börjat komma syskon o yngsta är 3 mån. Det är så kul att träffas o se barnen växa och leka med varandra.
Ja, det är inte klokt. Jag har snart en tonåring, småtjejerna som förut var bebisar, är stortjejer på 4 år (Mugglans och Piggelins tex) och man tappar totalt kollen på vem som hunnit bli hur gammal och det bara vimlar. Det är ju en fröjd att få se alla barnen såklart, men jag har som sagt den största respekt för den som känner att den hellre åker ensam, för att få tänka en hel tanke och säga en mening färdigt. Det njöt de andra tre mammorna på vår lilla träff av i helgen.
Och jag vill verkligen att det ska bli av! Jag känner bara mer och mer, att anledningen framför andra att vi skaffade det här huset, verkligen är att vi vill kunna umgås med människor här. Just att man kan sova över, gör att man kan få ut oerhört mycket av en helg. Kommer folk på fredagskvällen och man får babbla av sig lite, landa, käka något enkelt och stuva in sig där man ska sova, så har man sedan en HEL dag från morgon till natt på lördagen och folk kan ändå komma hem i vettig tid om södnagen är resdag.
Man hinner umgås, laga mat ihop, alla kan dricka vin till maten, man kan promenera, den som vill springa en runda gör det, behöver någon vila en stund finns det plats och rum för det, barnen hinner bli hemmastadda osv. Jag älskar de gångerna vi fyller huset! Det har varit väldigt, väldigt lyckade och för oss i familjen varmt hållna minnen redan.