I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Sorry att jag har legat lågt ett tag, men jag har som sagt legat lågt. Gick hem efter lunch i fredags och var helt sängliggande resterande av dagen och hela lördagen. Sen dess har jag varit uppe en del, men jobbar inte. Eller ja, jag ringde min chef i måndags och berättade som det var med min yrsel och illamående (och kräkningar) och frågade om jag kunde jobba hemifrån denna veckan och det var ok.
Så jag sitter en kort stund vid datorn och jobbar sen sover jag lite och försöker få i mig lite kex eller dyligt.
Börjar bli riktigt trött på det redan och vill bara må bra och njuta av min fina familj och bebis i magen.
Känner mig som en usel fru som inte orkar eller kan göra ngt här hemma utan maken får ta allt med hushåll och E. Känner mig som en dålig mamma till E för att jag inte orkar leka med henne. Hon är ju för liten för att förstå att jag är gravid och bara (förhoppningsvis) kommer må dåligt ett litet tag.
Känner mig så ledsen just nu pga allt och det blev ju inte bättre när man pratade med maken i telefon som är superstressad på jobb, men måste komma senare på morgonen och gå tidigare på eftermiddagen för att kunna hämta E på dagis. Sen kommer han hem och få göra allt här hemma. Alltså han klagar inte eller ngt och är supergo och tar hand om mig, men det är jobbigt när man vet att han är så stressad, delvis pga mig.
JAg har lite svårt att inte göra saker ändå, är så van att hugga i. Och jag mår ju eg bra men ska sas vila i förebyggande syfte. Maken säger att mitt jobb just nu är att vila, och att han gärna gör allt här hemma om det får bebbarna att stanna i magen. Han tycker dessutom att mitt "arbete" är att vara gravid, alltså kan han städa lite extra.
Men visst får man dåligt samvete när man ligger där i soffan och han dammsuger... Men det är ju en begränsad tid... Hoppas ditt illamående går över snart, det måste vara fruktansvärt jobbigt!