I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
![](https://www.brollopstorget.se/Chatt/ikoner/smile3.gif)
Åh fisk... Lax.... sik... mmmmmm.
Exet jobbade ju på fiskfabrik, så vi hade jämt lax hemma. Färsk. Men nu.... är man förvisad till ICA och Coop. Men iofs så har de ofta hyfsat färsk lax där också. Eller färsk o färsk.... man vet ju inte riktigt. Men gott är det då.
Man får passa på när det finns. Ska göra som du skrev Mugglan nästa gång. Men jag brukar frysa ner halva sidor. Det är perfekt storlek att ta fram och slänga i ugnen sen.
NÄ, vet ni vad. Jag har verkligen inte tid att hänga här Måste avsluta jobbet och åka på systemet!
Kanske kikar in ikväll... men då är det väl ingen här?
Hej alla!
Grattis Ankan
Lanovia, fy fabian vilken jobbig vinter ni haft. Hoppas det vänder snart. Styrkekram!
Blommis, jag är inte heller Alla Andra. Och din röda tråd ger jag tummen upp för och jag håller på dig, det vet du
Jag vill också spy åt mina oputsade fönstret, dammet som virvlar runt överallt, flottiga kylskåpsdörrar, svinig ugn osv osv. Men just nu prioriterar jag annat. Tex att vara med familjen och att vara ute. I helgen hade vi strålande sol och någon plusgrad. Så lördag var jag och flickorna ute med deras gudmor på isen (älven) och åkte längdskidor i ett par timmar. Med avbrott för våfflor och dryck i en timmerloge
Söndag åkte jag och väninnan dryga timmen på isen, i lite högre tempo än när barnen var med.
Det är så fantastiskt härligt med vit, vit snö, sol och att glida fram på isen/snön. Ute på älven kryllar det med folk som promenerar, skidrar, åker skoter, pulka eller bara sitter på en liten holme/udde/ö/strandkant och solar, grillar korv mm. Detta är absolut bästa tiden på året!!
Annars så håller jag på att jobba ihjäl mig, då det här med att få vara ute, röra på sig och att umgås med mina barn och min musiker känns extra viktigt för mig. För att orka.
Här planeras synkning av semester minsann... på musikerns initiativ ♥
Jag åker mest troligt iväg 2v med flickorna till deras farfar o släktingar, men de andra 2 v ska vi vara tillsammans. VI + barnen
Känns bra. Pirrigt. Stort. Härligt. Varmt. Skönt.