• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

lanovia: Moa har varit febersjuk förut flera dagar också. Nu har hon varit snorig i typ 10 dagar, så hon har sår i näsan stackaren.
    Bra ändå att bvc tycker att ni ska till barnläkarmottagningen och kolla upp det ordentligt. Det är ju många sjukdomar som cirkulerar just nu.

• andbeyond

Andbeyond 11 mars FruSy 23 april Hvidis 7 maj

• andbeyond

Jättekul att det såg bra ut med Lillkillen Hvidis! Kram!

• passionsblomman

Hejom fejom!

Jag vet inte alls vart jag är i kommenterandet just nu *disträ*, men vaddå, kramas kan man väl göra lite vart som helst i tråden?

*kramaaaaHjärtaaaaaaaaar tråden, rakt av ba´*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Daa, de är väl lagom stora småbäsarna? De har väl sisådär 5 veckor på sig nu att tjocka på sig? Jag fattar ju att varje vecka känns som en bonus och att de gärna får komma upp på sådär en 2,5 och det borde de väl?  TÄNK att det snart är 2 minisar i huset hos dig! Jag vet inte varför, men jag känner ett väldigt lugn när jag tänker på dig just nu.

Andbeyond-mera Andbeyond i tråden!

Var är Ingis? Ingis, familjebilderna och lilla busan är hur fina som helst. Jag har flera favoriter.
    Sådana där studiobilder har vi inte tagit några. Det är ju synd. Inte finns det nästan några bilder på mig och sonen heller, för det är alltid jag som fotar. Och inte finns bilderna i album heller, för de är på papper men i kartonger så att säga. Och filmat har vi inte heller, för vi har ingen filmkamera. Jo, nu kan man ju med mobilen och den lilla digitalkameran, men jag hade en gammal hederlig kamera när sonen föddes...

Hvidis, oh så det blir en av varje hemma hos er nu. Vad roligt!

Heloise, det bara MÅSTE gå att fatta en lur och när man fått tag i rätt person vägra att lägga på förrän de fixat saken. Allt annat är skandal. Men det kostar energi att jaga och gapa och bråka. Jag hoppas verkligen de ordnar till det där.

• Heloise

Åh vad kul att allt ser bra ut Hvidis och en liten kille *hjärtar*

Tja problemet är att de inte anser att de gjort fel, hon säger nått helt annat nu än när hon pratade med mig, och då är det ord mot ord, dvs jag förlorar. Ska ta tag i det men ska betala av skiten först och få huset sålt sen jävlar ska jag ägna min mammaledighet åt att vara en nagel i ögat på den där jävla Alexandra. Jag har mkt tid, är stridslysten och väldigt  aggressiv förnärvarande. Tillsvidare så får man provocera långsamt, de har makten över mig, just nu. Det gjorde de väldigt tydligt klart för mig igår när jag pratade med dem.

Nåja  idag kommer Elise gudmor och ska hänga med oss ikväll.
    Hon skrämde siten ur oss imorse, när hon gick ner sig i syresättning och tog evigheter( 2 min iaf) på sig att vända.  Ibland blir jag så trött, jag vill ha en frisk "normal" bebis som kan suga, svälja och andas samtidigt utan att ställa till det för sig, men nu har vi ju världens finaste bebis som kan mkt men inte just det

Logopeden ringde imorse och hon kan inte träffa oss den 28e dec( när vi har ögonläkaren och neurologen) så hon skickar en kollega som ska vara med på neurologens undersökning, och jag är så jävla nära att ringa och säga ifrån, ajg vill inte träffa nå mer folk. Vill inte ha med folk på hennes undersökningar, hon är ingen apa på zoo. Jag blir helt galen när jag tänker på hur de alla diskuterar, analyserar och utvärderar min fina fina bebis. Överkänslig? Ja en smula kanske.

• Ninnnis

Kramkramkramkramkram på Bruttan!

Och KRAM på Heloise också. Jag hoppas verkligen att du slipper ägna din mammaledighet åt att bråka med inkasso.

Jag tycker inte du är överkänslig utan fullkomligt normal. Kram!

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2010-12-16 10:57:23 följande:
    Kan du hämta upp mig med??
    Klart!
  • passionsblomman

Överkänsligt eller ej Heloise, det är mycket lätt att förstå dina känslor inför alla dessa undersökande och granskande ögon.

Och din situation med fogden, föräldrarna och huset är bara för mycket att tänka på utan att man känner ursinnet rinna till. Du måste ju sälja det där huset, så här kan det bara inte fortsätta.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård