Solde, jag får bli någon slags trädgårds-präst, så kan jag stå därute på en lite piedistal, ihop med tomtarna.
Lanovia, låt oss inte tala om den förbenade villavagnen. På den fronten intet nytt-fast får jag bara tillbaka min dator från virusrenoveringen som grannen sysslar med, och kan använda min mail igen, så ska jag väl lägga ut annons igen, för den har ju gått ut.
EA, välkommen hem-vad vill du veta om odågan? Hur ouppfostrad han är eftersom hans matte inte går på kurs, eller hur kaxigt han hävdar att hela kvarteret är hans, eftersom han är den s t ö r s t a hunden av dem alla.
EA, igen, förresten så har du ju bullen i ugnen så när du går till mvc är det bara att skylla på jäsningsprocessen.
Ooooo-hej lilla pippin! -Det hoppar en liten talgoxe på fönsteblecket och pickar på kittet. Han kikade just rakt in och tog en smått förvånad ögonkontakt. Söta pippin!
Flamman, jag tycker inte sorgen du redan sörjt så länge alls är konstig. Snarare rätt självklar. Däremot är den ju inte lättare för att den sett ut som den gjort under åren-och den dag du inte har henne alls längre, lär känslor tränga upp til ytan som kanske ännu inte riktigt kunnat få plats. Både sådana du väntar dig, men säkert också sådana som bir en överraskning.
Överrraskning kan man ju säga att det är din fd make har att servera sina döttrar. Har tänkt säga, men inte sagt än, att jag tycker du ska berätta det för dem ifall han inte fattar bättre själv. Nu får han ju chansen, och tar han den inte, så informera dem helt sonika om att det finns ett halvsyskon over there, som varit på sjukhus men nu är hemma. Processen att bit för bit förbruka sina döttrars hela förtroendekapital, kommer han ju desvärre-precis som Klockarbol påpekar-klara av att göra slut på alldeles själv-och förmodligen med ett rejält övertrasserande så han hamnar på fetminus för evig framtid, eller åtminstone för lång tid framåt. Barn köper inte vad skit som helst.