Daa: Jag håller fullständigt med dig om den stackars flodhästen...
Choklad 200g? Schweitzernöt? 10 min max. Jag har också mina goisgömmor, men mest är det lakrits och det gillar inte ungarna så mycket (ännu..?) och batman avskyr det.
I morgon ska jag och min lila grupp till butiken vi ska julskylta för, för at sälja in vårt förslag. Håll tummarna för vi har jobbat hårt och jag tycker att det ser ganska profsigt ut, faktiskt.
Magen växer och växer och i morgon går jag in i v 30 och nu bärjar det bli tungt och jobbigt och rygen börjat värka. I lagom kombi med att J tar det stora klivet in i trotsåldern. Yeay! Så spratlande unge som vägrar att byta blöja, gå på toaletten, byta kläder, äta, prata, sätta på sig overallen, sätta sig i vagnen, ja, ni vet. Helst ligger han bara och hamrar i golvet och helst vill jag bara sitta och krama om honom.
Stora tjejen övar storasysterrollen med dockan. Hon växer så det knakar och hon är så finurlig och rolig på sitt torra sätt. och som hon babblar. hon bablar så öronen ramlar av på oss allihop. Sen ritar hon. Hela tiden. Hon är så duktig och det går så fort. Flickor som plockar blommor, inosaurier, abstrakta mönster som är så perfekta och nu senast var det Mamma dansar isco. med discokulor och gravidmage. Förskolan stimulerar massor och nu knäcker hon snart läsekoden, tror jag. Plus och minus börjar också falla på plats.
Sträcker lite xtra på ryggen...
På tal om plus, finns ordet addera verkligen i svenska språket om annat än i matematik? Jag ryyyser varje gång jag läser eller hör nån som gör en bskrivning av något är man har adderat en liten grej osv osv. Har jag fått nipran och borde lära mig ett nytt rd eler borde de lära sig att inte misshandla vårt språk me halvimporterade ord...?
Nu, sängen, sen akupiúnktur i morgonbitti och möte. Ih!
Sov gott mina damer!