• MSW

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Jag tänker också att det är en fin tanke med sorgband, men undrar (lite cyniskt?) om folk skulle förstå vad det handlar om?

Annars är vi hemkomna efter att ha varit och hälsat på Ronja, Pippi, Emil och alla de andra! Så himla skönt det ska bli att få sova i egna sängen i natt!

Jodå, blomman, tack för att du frågar, det känns jättebra med examen, allra mest att slippa pendlingen. Att komma ut och jobba känns lite mer tudelat? Både kul och nervöst och läskigt! Kommer ju gå åt så mycket mer tid till jobb än vad jag har behövt lägga på skolan...

Blir kort text från mobilen! Men vill också önska er alla en härlig midsommar-helg!!

• MSW

Flamman: Jo, det verkar som att jag har klart med jobb och så med. Dock verkar blivande chefen ha väldigt svårt att få ut anställningsavtalet, men jag har varit med på ett möte och ska "Jobba in mig" lite veckan före de stänger för semestern, så börjar jag på riktigt efter sommaren sedan.. Spännande som rackarn!

Midsommar hade vi super trevligt, först lite dans runt stången annorndnat av hembygdsföreningen, (nästan jag blev illamående i den gassande solen). Sedan på eftermiddagen firade vi 9barn och 13 vuxna hos bekanta här i byn, och eftersom jag mådde så dåligt efter vår examens/födelsedags fest så körde jag. Var hemma vid 12-tiden..

• MSW

September: härligt med tickande hjärta och sprattlande fötter! -------- Flamman: hoppas både du och pappa orkar med morgondagen och att det känns fint! ---- Blommis: ville se bilder på hönshuset och hönsen när det blir klart! ----- Annars verkar vi här hemma hamnat i total osynk och det tar på energireserverna! I morn är jag och barnen hemma ihop iaf, och där är synken bättre! Hoppas att det känns bättre till helgen..

• MSW

Trevlig resa flamman!! ---- Hvidis inbox gärna mig med! Kan svara med en länk som vi var och kollade på häromveckan! --- Annars försöker jag och barnen njuta så mycket som möjligt av det härliga vädret!

• MSW

Vinkar!! Både jag och barnen är förkylda, trist! Hur går det med hönshuset?

• MSW

Hvidis: Stort grattis till hela familjen!!! Och lycka till med lån och allt!! Pb: Vad mysigt det låter med hönsen!!

• MSW

Jodå, det är bra! Lite sliten efter 30års fest igår! Och lite förväntansfull/spänd/nervös inför jobbstart i morgon! J och barnen har en v till ledigt så det blir en slags mjukstart ändå utan lämningar/hämtningar!

• MSW

Det gick bra på jobbet igår, men vi hade en "mellandag" med få barn och mycket vuxna. Idag börjar En massa nya, så idag blir nog mycket snurrigare gissar jag!! ---- Vad roligt Hvidis och september att ni ligger så lika! ---- Kjell, misstänker att det kommer kännas så där när de helt plötsligt är så gamla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård