I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Helg: Montera Ikeamöbler, tvätta, gudstjänst m dop, medbjuden på dopmottagning, dopsamtal, spinning - sedan är det måndag igen!
Helg: Montera Ikeamöbler, tvätta, gudstjänst m dop, medbjuden på dopmottagning, dopsamtal, spinning - sedan är det måndag igen!
Har haft dop idag, en liten Bella. Nu skall jag strax träffa nästa dopfamilj, åh, det är så mysigt med dop!
Blev inte en enda möbel monterad igår, men iaf 2/3 av två veckors tvätt tvättad (ja, jag saknar min tvättmaskin såå!)
Ikväll blir det spinning, behöver röra min saggiga kropp, har bara kört ett pass denna vecka (ber om ursäkt, vill inte verka duktig, men det kännns i kroppen när jag inte tränar så mycket som jag vill. Min astma blir mycket bättre när jag får skaka loss slemmet i luftrören med lite hopp och skutt, eller spinning el så)
Har varit på djursjukhuset m Soldan och fick lämna henne där. Kisseriet funkar inte alls och hon gråter när hon är på lådan. De skall ge henne dropp och försöka ta ett urinprov. Veterinären är dessutom osäker på, om dietmaten är rätt. Den hjälper bara mot en sorts urinsten, så är det inte den sorten som Solde har, har inte dietmaten gjort någon nytta. Fast hon är rätt less på den nu, så för hennes del gör det nog inget.
Så med henne där, så skall jag försöka vara käck och alert på arbetet och så småningom träffa ett sorgehus inför en begravning. Jag är ju så fokuserad på det just nu...
Veterinären har ringt, Solde har blod i urinen och kissar mycket lite. De skall försöka ta ett sterilt urinprov och antagligen röntga också. Som det verkar nu blir det operation. Oj vad jag har varit motiverad till arbete idag och fått såå mycket gjort (typ grav ironi där!).