I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Grattis lille A
Läste Prins Annorlunda av Sören Olsson och hans fru inatt, det är lustigt man tror att det man känner och upplever är så j-vla unikt liksom, ingen har någonsin mått så här eller sörjt så här blablablabla och så läser man sina egna känslor svart på vitt skrivet av någon helt annan. Så unik är man alltså Underbar och underbart sorglig bok. Sen rev jag av boken "Doktorn kunde inte riktigt laga mig" om hur man pratar med barn om deras funktionshinder( bring on the flodvåg av tårar) otroligt bra skriven av en barnpsykolog som har beskrivit sina möten med barn som har olika funktionshinder. En pojke med downs syndrom lekte med play doh lera och gjorde bara huvuden med utgröpt hjärna, sen pekade han på dem och sa sitt namn och ordet tom . Jag var tvungen att gå upp och dricka vatten så mkt grinade jag. Men det var intressant och jag vill tidigt hitta ett sätt att kommunicer med Elise om hennes syndrom. Då kanske vi slipper ha ett barn som skäms för den hon är för att vi vuxna har brustit i vårt sätt att komminicera och prata med henne om vad som gör just det henne uniktoch annorlunda, men också vad som gör henne lik alla andra ungar.
Nu ska jag slänga in en sjordgubbssmulpaj i ugnen och sen blir det hockey, passande sätt att fira Elises 7 månadersdag