Jag fick ju som sagt åka in med A igår till akuten. Där fick han andas adrenalin, plus att han fick cortison och sedan andas ventolin. Först hade de nog inte tänkt behålla oss där, men med tiden o ioch med att syreupptaget fick dåligt värde vid ett tillfälle blev vi inlagda, fick andas mera adrenalin och de ville se att han åt ordentligt.
Detta hade vi ju inte räknat med även om det kändes bra så maken fick ta E med sig på spårvagn o harva tvärs igenom hela stan för att komma med lite packning till mig plus en pizza (mumma så gott det var i hungern!) När besökstiden tog slut åkte de hem igen. SEdan kom det en läkare o lyssna på A o tyckte han lät såpass bra att vi kunde få åka hem o sova.
Så skönt men ändå så dryg när maken precis hade åkt hem med bilen och lagt E att sova. 'Vi hade dock sådan tur att pappan hos våra rumskompisar skulle åka hem precis då och bodde åt vårat håll, så vi slapp dra upp E ur sängen. Halleluja för snälla medmänniskor.
Natten blev lugn o A har sovit bra. Men idag har vi varit hos barnmottagningen o andats mera adrenalin då det rosslar o piper förfärligt när han andas. Efter två behandlingar andades han fint igen och vi fick åka hem, inget mera att göra för stunden. Blir det jobbigt för honom igen så måste vi åka till akuten under helgen. Suck!
Jag frågade om det inte finns något vi kan ge honom hemma men de vill inte ge det när han är så liten. Visst finns det att få hem andningsmasker o medcin men med tanke på hans ringa ålder vill de att en läkare skall kolla på honom innan varje behandling. Så vi får väl se hur många varv vi får ta...
Diagnosen är ialla fall att han fått ett virus. Förmodligen samma som jag har o mycket troligt är det vad E också haft. Det är bara att han är så liten o det blir så trångt för honom.