passionsblomman skrev 2011-10-10 14:46:26 följande:
Jag är säker på, att minst hälften av allt som för FÖRÄLDRARNA är ett problem och en stressfaktor, inte alls är det för barnen.
det är utifrån våra egna behov vi har det förlängda behovet att "styra upp" allt möjligt i barnets värld, eller komma utanför dörren på diverse äventyr osv. Jag menar inte att det är dåligt, men man kan ibland behöva komma ihåg att barnen själva antagligen inte lider. Däremot ska man ju såklart ta även sina egna behov på allvar och lägga den energi man känner att man vill och orkar på att skapa plats för dem.
Absolut! Mini har inget behov att äta bröstmjölk ut flaska (eller något annat, för tillfället). Det är jag som skulle vilja ha möjligheten att lämna över matningen till maken ibland. Och maken vill gärna ta en del av matningen när han kan. Men Mini är såklart helnöjd om han bara får amma.
Kloka tankar om instinkt, Muggles och Blommis. Jag är övertygad om att jag hade tyckt det var mycket jobbigare om han inte ville ta bröstet. Nu är det iallafall bara flaskan han ratar. Men visst är det jobbigt när jag försöker mata honom och han gallskriker.