I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Blommis idag bor ungdomarna hemma längre än vad vi gjorde. *klamrar mig fast i livlinan och påminner mig om att jag bara lämnar på dagis än så länge*
Visst går tiden fort men än är det ett tag tills han flyttar och han lär ju inte sluta komma på julen direkt.
Sedan tänker jag på det du skrev för lääängesedan om att killens föräldrar ligger lite i underläge jämfört med tjejens. Att det naturligt blir så att farmor/farfar får ett sämre utgångsläge. Nej du skrev inte precis så men jag förstod/förstår hur du memade lyckas bara inte återge det exakt.
Jag vill tro att det beror mycket på hur föräldrarna är vart barnen söker sig. I början tyckte jag att det var lika naturligt o självklart att åka till bådas våra föräldrar eller att be bådas om hjälp. Men i takt med att mina föräldrar har funnits mer i våran vardag, hjälpt oss mer både i hus och när ekonomin knakat, kan tänka sig att komma hit o ta hand om barnen, eller tänka sig att komma hit för att träffa barnen i allmänhet etc. I takt med allt detta har det tyvärr blivit så att både jag o maken lättare prioriterar dem.
Vilket är synd och jag försöker tänka om. Men jag tror ialla fall att man som förälder när barnen flyttar hemifrån får vara beredd att vara lite aktiv och inte bara sitta hemma och vänta på att barnen kommer hem, för de kommer få fullt upp med att bilda sig en egen vardag och familj.