lanovia 08 skrev 2011-05-28 19:13:11 följande:
Sa jag att jag var grinig? gissa om jag blev på bättre humör när vi berättsde om bebisen för makens mormor! grattis är ju väldigt dumt att säga. Däremot var huvudbudskapet från henne att ojoj nu får ni att göra! Jotack svarade jag men nu skaffar vi inte barn för att inte få att göra! jo men hund o 2 barn! Ja, vad svarar man? Klart vi kommer vara sysselsatta men vi räknar med att kärleken väger över.
Vilken svårmor! Du skulle ha sagt,: "va menar du att inte du kommer att komma hem till oss och ta hand om barnen medan jag och mannen roar oss? Jag trodde det var så det var, 1 barn tar man hand om själv men med barn no2 så får man gratis barnvakt..."
Hos oss är passiv aggression ganska vanligt( fast vi har bra mammor) men det är mkt ja alltså nu får ju ni göra som ni vill MEN JAG SKULLE blablablalbla= ni är dumma i huvudet och begår ett misstag, men lyssna på mig så blir allt bra...
Min svärmor gillade verkligen inte vår pojknamn och sa det gärna om och om igen, jag sa bara åt henne att "tja du har döpt dina barn och vi döper vårt barn" När vi fick elise så var både mamma och svärmor glada för då slapp ju vi dras med det fula namnet, "tja vi vill gärna ha fler barn och fula namnet är ff 1a på listan, så var inte så lycklig för det ni"
Min svärmor och min mamma är faktiskt helt underbara men de måste hållas kort, med det menar jag att man får liksom inte släppa in dem för mkt för då tar de över. Ergo vi ber inte om speciellt många råd, vi sköter det mesta själv, ställer dem inför fullbordade faktum ex inget dop. Hade vi frågat ska vi döpa eller inte så kan ni hoppa upp och sätta er på att det blivit ett jävla tjatande om dop. Däremot så kan vi fråga, ska vi ha lax eller kyckling på namngivningsfesten, frågor som inte är så viktiga men som får dem att känna sig delaktiga
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Det är tur att både Panzer och jag är på samma våglängd där
Panzers syrror däremot kan knappt ta ett eget beslut utan att fråga mamma och därför blir det kontroverser hela tiden när de ber om råd, får råd och sen gör tvärtemot...