Ninnis, jag ska minsann också avnjuta handbollen och innan dess ska det skäras korv så det blir korvstrogaoff i magen lagom till dess.
Jag håller på och experimenterar med råsaftscentrifugen förresten och inte för att jag känner så mycket, men enbart apelsiner blev ju en touch av himlen, medan rödbeta,morot, broccolistjäl, ingefära, äpple och citron blev väldans kryddstarkt får man vl säga. men det är ju helt krylligt av nyttighet, så idag ska jag tving i sambon ett glas med isbitar i. Följde det med en dvd i din centrifug? Detgjorde det i min. Det verkar vara typ "ett äpple i botten, ettöverst och däremellan lite vad man vill" som recepten går ut på.
Det verkar också helt självklart att juicerna ska serveras med is i glaset så de blir kalla fast ändå purfäska så att säga.
Ingefära, selleri, citron känns som återkommande smaksättare,
äpple verkar vara en given bas
rödbeta ger ju onekligen schysst färg, förutom nyttan då. Spenat också.
Citroner, ananas och ingefära behöver inte skalas
Apelsin ska skalas och det lär väl gälla grape också då.
Man får väl testa och se vad det blir som man hittar för egna favoriter.
Rena fruktjuicer är väl bara att pressa ihop typ det man tror passar ihop. Det var en blandning med ananas och jordgubbar som lät väldigt sommargod.
För egen del behöver jag framöver pressa äpplen som en tok, och då lär man väl helt enkelt få lov att frysa in dem så har man äppelbasen att bara ta fram under vintern.