I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Fru Sy: jag tycker ändå Orvar låter rätt normal. De går väl upp sisådär 250 gr/vecka på slutet så då väger han drygt 3 kg om han kommer på BF och det känns ju inte alls onormalt? Bara bra att klämma ut en så liten krabat.... Dessutom är det lungorna som är mest kritiska och den perioden har du ju passerat med råge. Och barn över 2,5 kg har oftast inget problem med att hålla värmen, så jag tror inte det blir några som helst problem. Hur mår din pappa nu förresten?
Hvidis: har ni funderat på att be din mamma ta sig till förlossningen och hämta storasyster där? Det är ju en lösning om det skulle gå väldigt fort nu andra gången.
Vi var på TUL idag och Ada och Beda har gjort ett tillväxtsprång: 1800+1900 gr nu (mot 1400 gr för 2v sedan). De väger inte alls långt ifrån vad en enling skulla ha gjort i denna vecka (v33). Sedan har de båda extra mkt fostervatten så det väger ju det också, inte konstigt att jag tycker det börjar bli en aning kämpigt. Jag är ju bara 160 cm lång så det är rätt mkt mage som putar ut framåt att bära på...