I fredags grät jag mig nästan sönder och samman efter att ha öppnat brevet från F-kassan där de sa att de måste ha nya utlåtanden från min läkare och jadda jadda jadda. Jag fick nog och orkade inte vara postitiv och stark mer utan var så arg och besviken och genomledsen över att systemet är så här, så att man måste orka som mest när man är som minst och att hela grejen är så orättfärdig och att jag inte kan göra något åt det. så jag grät så jag var helt svullen hela lördagen sedan.
Men, kanske var det på ett sätt bra, för det kom kaske ut saker som behövvde komma ut oavsett FK liksom. Jag har inte reagerat så mycket än på hela den här tumör-historien.
Mest ledsen var jag över att jag ju egentligen var glad och inte fick vara det mer än ett par timmar. Jo, för vi sålde faktiskt vagnen. Han kom, han betalade och han tog med sig åbäket och nu fick vi precis så att 1/3 tll att stoppa igen stora kreditskuldshålet, 1/3 till årets vedleverans och så inte minst 1/3 att kunna säga "här är starten på vår dröm att Blompojken ska få fira sin 14:e födelsedag i New York,". Den sista biten är viktig. Man måste kunna få ha en dröm som också doftar verklighet-inte bara ouppnåeliga saker.
Därför går jag inte med på att de pengarna skulle bara slukas upp av att jag inte skulle få sjukpenning.
Läkaren ringde idag (jag kastade mig givetvis på luren i fredags och begärde att de omgående skulle hör av sig idag). Hon tycker hela systemet är lika knäppt som jag, lovade att genast skriva nytt och sitt allra bästa och sa "vet du, jag tror du har varenda läkare i hela kåren på din sida och du ska inte oroa dig-betalar de inte nu, så ska jag ta ett möte med dem"
Jag försöker tolka alltihop som att både hon på FK och läkaren gör så gott de kan för att få igenom mig genom systemet. Hade FK velat neka så hade de ju redan gjort det menar jag.
Så, jag har mindre panik idag än i fredags, men lugn kan jag ju inte vara förrän jag får positivt besked.
Det om vedermödor och glädjeämnen i just min på en spik kokade soppa.
Vad med er och er meny? Soppa? Lyxmeny? Godis? Diet?