I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hoppar in och ger Ninnis en styrkekram! Hoppas du fått sova lite mer inatt.
Precis som Blomman tycker jag du ska nappa på Hvidis erbjudande. Det är hemskt när man inte får sova!! Men som tidigare sagts... Det går över men det gäller att orka fram till dess att det vänder... Därför är det viktigt att ta all hjälp man kan få OCH att skala bort alla andra måsten och krav, bara släppa det och koncentrera sig på att överleva. För att göra det måste man få äta och sova.
Ingis, krya på er! Vi har också invasion av myror. Förutom att de är under alla våra plattor på uteplatsen och på uppfarten till huset, så har de hittat nåt på vår vind, för de kryper uppför husväggen!!! Och Myrr hjälper föga! Åh, vad less jag är. Vi har ännu inte hittat vad det är som de kalaserar på där uppe.
Nån som vet vad man gör mot nageltrång?
Lilla K väntade läääääänge på att hennes pappa skulle ringa på hennes födelsedag. Tillslut kom hennes gudfar, tillika pappans kompis, förbi till oss och sa att storasyster T skulle slå på sin mobiltelefon för att pappa har försökt ringa flera gånger. Men hon hade inga missade samtal. Så hon ringde upp pappa från vår hemtelefon (vilket jag f ö alltid propsar på, så hon inte ska ringa upp sina mobilpengar med dyra utlandssamtal, jag har billig tariff på hemtelefonen istället). Då säger han att p g a att hon inte har några pengar på sin mobil går det inte att komma fram för honom på den, då han befinner sig utanför Sverige. Och visst kan det vara så, men HEJ!!!!! Han kan vårt hemnummer utantill, det är väl för fåglarna bara att ringa och prata med sin unge som fyller år. Men nej, det är viktigare att vara stolt och tjurig. Inte kan man riskera att jag eller M svarar i telefon, nej, nej.
Vad kan vara viktigare än att få prata med sitt barn en sån stor dag som det är för henne???
Om t ex mina tjejer var därborta hos honom och jag inte sett dom på ett tag och jag känner att jag bara måste få prata med dem, eller om det är något viktigt. Då skulle jag för fabian göra ALLT för att komma i kontakt med dem! Fast ringa till ärkeasets nya stjärna, förlåt, slamkrypare, bara jag fick prata med mina barn!!!