Fru Bygg skrev 2011-02-02 10:58:34 följande:
Japp, det stämmer. Jag är i v.8 just nu.
Anledningen till att vi ville göra ett VUL var för att kolla så allt såg bra ut. Vi tog kontakt med en privat barnmorska som var toppen och de gjorde ett VUL enbart för att vi ville kolla så allt såg bra ut i dagsläget. Hon var en så jordnära underbar person som verkligen förstod hur man kände (även om det är andra barnet).
Vi var faktiskt förvånade att det inte var ngn problem med att göra ett VUL.
Jag förstår verkligen hur du känner inför syskonförsöken. Jag är bara glad att du är öppen med det! Önskar att jag också berättat i höstas och kunnat prata med er om alla tankar. Du är alltid så välkommen att prata (eller inboxa) om du vill ventilera allt. Det kommer säkert att gå bra för er och försök koppla av och inte stressa. Vi fick plusset på fjärde försöket och det var faktiskt det första som jag kunde koppla av på. De tidigare så var jag så spänd och sen så besviken när det inte blev.
Hoppas ingen tar illa upp av mina tankar.
Inte tar jag illa upp iaf! Ellie blev också till på fjärde försöket efter vårt MA och som för dig var det den enda gången jag var avkopplad. Det var stressigt att inte få det där plusset för längtan var ju än mer stor efter MA:t. Både Moa och det barnet som inte blev, blev till på första försöket så därför trodde jag ju att Ellie skulle bli till fortare även om jag visste att det kunde ta tid.
Känns så himla dumt att prata om detta som "stressigt" eftersom jag ju inte har haft problem med att bli gravid och så vet jag att många här inne kämpat så hårt och länge. Jag kom in i den här tråden strax efter att jag blivit gravid andra gången och hängde kvar efter MA:t för jag trivdes så bra här.
Efter att Ellie föddes har jag funderat många gånger på att dra mig tillbaka från tråden men så läser jag och kan inte slita mig. Ibland känner jag att verkligen inte har mycket att tillföra så därför kommenterar jag inte så mycket. Så om jag inte säger så mycket så vet ni varför.
Säger som Fru Bygg; hoppas ingen tar illa upp av mina tankar.