Klockis, vilket mysigt midsommarfirande!! Ja, ni andra också verkar ju ha haft det fin-fint
Vad du är gullig Klockis som erbjuder dig, men jag tror jag klarar mig. Jag får väl rya till om det är nån som är besvärlig, eller helt enkelt... brista ut i gråt om det känns så! Alternativt köper jag ett svart band själv och sätter på kragen. Nu har iaf mammas dödsannons varit i tidningen idag, så nu är det fler som vet om det här på jobbet bl a.
Igår kväll var jag så trött av att försöka hålla ihop på jobbet och sedan skissa på begravningsprogram så jag storgrät när jag skulle gå och sova.
Prästen har vi träffat och det var ett fint samtal.
I söndags var det tacksägelse i kyrkan samt nattvard. Jag och pappa tog nattvarden, flickorna tände ljus för mormor. Det var så fint. Och så sjöng vi en massa sommarpsalmer.
Midsommar var fin trots allt! Vi höll fast vid traditionen att åka hem till byn och delta i aktiviteterna där. Midsommarstång, skattjakt med Pippi, ansiktsmålning, ponnyridning och FIKA. Morfar var också med och mycket prat med byfolk förstås. Förra året var även mamma med, och det kändes tomt utan henne.
Sedan samlades vi alla, pappa, min familj, brorsans familj och min bästa väninna med dotter (väninnan har varit väldigt mycket hemma hos oss när vi var i tonåren och är nära mina föräldrar), hemma hos pappa och åt midsommarmat. Mums, mums! Många samtal och minnen kring mamma förstås.
Sedan drog jag, m och tjejerna till grannbyn där en annan väninna var och firade midsommar med sin familj. Vi spelade kubb och lekte lite innan vi åkte hem och bara tog det lugnt resten av kvällen.